Gå til innhold

Overgrep

Reidar Papillon

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest dukkelise

Hei..

Leste innelgget ditt,og så du ikke hadde fått svar.

Jeg er overlevende etter overgrep,men jag hadde aldri i verden i dag hatt tittelen overlevende om det ikke var for smi.

Derfor så anbefaler jeg deg på det sterkeste oppsøke ett senter for misbrukte..Å begynne med selvutslettelse er ingen løsning på ting,og jeg er glad du selv ser det:)

Men oppsøk smi,ta i mot den handa de strekker ut til deg..Jeg gjorde..og jeg har det helt utrolig bra,og klarer til og me se meg selv om en brukbar ressurs;)

Ønsker deg masse lykke til..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126371-overgrep/#findComment-774385
Del på andre sider

Reidar Papillon

Hei..

Leste innelgget ditt,og så du ikke hadde fått svar.

Jeg er overlevende etter overgrep,men jag hadde aldri i verden i dag hatt tittelen overlevende om det ikke var for smi.

Derfor så anbefaler jeg deg på det sterkeste oppsøke ett senter for misbrukte..Å begynne med selvutslettelse er ingen løsning på ting,og jeg er glad du selv ser det:)

Men oppsøk smi,ta i mot den handa de strekker ut til deg..Jeg gjorde..og jeg har det helt utrolig bra,og klarer til og me se meg selv om en brukbar ressurs;)

Ønsker deg masse lykke til..

Hei dukkelise....

Takker deg for din intresse for overgrep som har ødelagt mitt liv til nå.Det finnes noe hjelp for noen men ikke for alle kan det virke som.Har fått en kontakt med DIXI i stav.som for meg virket useriøs i mitt tilfelle.Jeg er på mange måter overlatt til meg selv,desverre.Kan godt prøve å uttrykke noe av mine følelser da jeg ikke har særlig å tape lenger.....

Prøver å skrive i stikkord da det hele er komplisert.

Min barndom beg.med 15 år barnehjem m/misslighold.(mange triste episoder)

Når jeg var 16 reiste jeg til sjøs for å frigjør meg selv trodde jeg.Alrede den gang var jeg knekt, men ung.Jeg klarte det meste tross aldt.

Etter mange år på livet fant jeg den store lykken som var en god-jente på alle måter.

Etter en arv fikk vi tildelt tomt å bygget oss hus og fikk ett barn i sammen.Forut for dette var jeg utsatt for ett arb.uhell som kostet meg to oprasjoner og mye kroniske smerter.Mener selv at dette er mye av feilen da det oppsto mye galt som smerter og avhengihetsforhold til smertestillende medikamenter.

I utgangspunktet hadde jeg brent alle bruer, men veien var kort tilbake da jeg var skikkelig svak.Min, den gang kone og min sønn reiste hjem en tur og jeg var alene noen dager.På det tidspunktet var ikke helt meg selv.

Av forsjellige grunner havnet jeg på en litt spisiell fest.

Det foregikk forsjellige ting.

Det utviklet seg slik at jeg fikk presset en brusflaske inn i....(hevneaksjon) antar jeg. Var velldig ruspåvirket og våget ikke å gå til politi, legevakt som jeg burde ha gjort...Trodde det hele skulle lege seg sev? noe det ikke har gjort.Jeg levet ett dobbel-liv med det resultat at jeg forlot min kone og sønn...(jeg elsker de begge to)Etterpå har det bare vært gjævlig...Prisen har blitt mye islasjon,hat,bitter-het.Hadde lykkes med selvutslettelse, men røde-kors fant meg tilfeldigt...

Vet ikke hvor lenge det går???

Tanker og min sønn har gjort at jeg klarer og holde igjen...

Systemet kan hjelpe mange og godt er det. Slike som jeg er det ikke noe hjelp for, desverre...Skal i det minste prøve å si ifra....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126371-overgrep/#findComment-774671
Del på andre sider

Gjest det fins hjelp

Hei dukkelise....

Takker deg for din intresse for overgrep som har ødelagt mitt liv til nå.Det finnes noe hjelp for noen men ikke for alle kan det virke som.Har fått en kontakt med DIXI i stav.som for meg virket useriøs i mitt tilfelle.Jeg er på mange måter overlatt til meg selv,desverre.Kan godt prøve å uttrykke noe av mine følelser da jeg ikke har særlig å tape lenger.....

Prøver å skrive i stikkord da det hele er komplisert.

Min barndom beg.med 15 år barnehjem m/misslighold.(mange triste episoder)

Når jeg var 16 reiste jeg til sjøs for å frigjør meg selv trodde jeg.Alrede den gang var jeg knekt, men ung.Jeg klarte det meste tross aldt.

Etter mange år på livet fant jeg den store lykken som var en god-jente på alle måter.

Etter en arv fikk vi tildelt tomt å bygget oss hus og fikk ett barn i sammen.Forut for dette var jeg utsatt for ett arb.uhell som kostet meg to oprasjoner og mye kroniske smerter.Mener selv at dette er mye av feilen da det oppsto mye galt som smerter og avhengihetsforhold til smertestillende medikamenter.

I utgangspunktet hadde jeg brent alle bruer, men veien var kort tilbake da jeg var skikkelig svak.Min, den gang kone og min sønn reiste hjem en tur og jeg var alene noen dager.På det tidspunktet var ikke helt meg selv.

Av forsjellige grunner havnet jeg på en litt spisiell fest.

Det foregikk forsjellige ting.

Det utviklet seg slik at jeg fikk presset en brusflaske inn i....(hevneaksjon) antar jeg. Var velldig ruspåvirket og våget ikke å gå til politi, legevakt som jeg burde ha gjort...Trodde det hele skulle lege seg sev? noe det ikke har gjort.Jeg levet ett dobbel-liv med det resultat at jeg forlot min kone og sønn...(jeg elsker de begge to)Etterpå har det bare vært gjævlig...Prisen har blitt mye islasjon,hat,bitter-het.Hadde lykkes med selvutslettelse, men røde-kors fant meg tilfeldigt...

Vet ikke hvor lenge det går???

Tanker og min sønn har gjort at jeg klarer og holde igjen...

Systemet kan hjelpe mange og godt er det. Slike som jeg er det ikke noe hjelp for, desverre...Skal i det minste prøve å si ifra....

Jo, det fins hjelp for "sånne som deg" også. Du må få behandling for dette, ellers lar du overgrepet definere livet ditt.

Oppsøk lege og be om henvisning til psykolog så snart som mulig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126371-overgrep/#findComment-774680
Del på andre sider

Reidar Papillon

Jo, det fins hjelp for "sånne som deg" også. Du må få behandling for dette, ellers lar du overgrepet definere livet ditt.

Oppsøk lege og be om henvisning til psykolog så snart som mulig.

God kveld.

Finnes det hjelp for sånne som meg? Ikke akkurat noe klassisk tilfelle? Jeg forhåndsdømmer meg kanskje med god grunn.Folk er velldig flinke med fasitt svar. Er du utenom det vanlige kan veien være uhåndterlig,desverre.

Jeg har sagt mye rør. ok

Psykolog kan kanskje hjelpe???

Tviler men vil forhåpentligvis prøve. Er på mange måter dømt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126371-overgrep/#findComment-774745
Del på andre sider

Annonse

Gjest det fins hjelp

God kveld.

Finnes det hjelp for sånne som meg? Ikke akkurat noe klassisk tilfelle? Jeg forhåndsdømmer meg kanskje med god grunn.Folk er velldig flinke med fasitt svar. Er du utenom det vanlige kan veien være uhåndterlig,desverre.

Jeg har sagt mye rør. ok

Psykolog kan kanskje hjelpe???

Tviler men vil forhåpentligvis prøve. Er på mange måter dømt.

Det er ofte en tilleggsbelstning å være mann når man har vært utsatt for seksuelle overgrep. Som regel hører man jo mest om at det er kvinner som utsettes for dette. Men det er faktisk ikke så reint få menn som opplever slike overgrep. Svært mange av disse skammer seg og lider i stillhet.

Psykolog kan hjelpe, ja. Ikke la dette ødelegge livet ditt. Grip tak i problemet, få hjelp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126371-overgrep/#findComment-774748
Del på andre sider

Reidar Papillon

Det er ofte en tilleggsbelstning å være mann når man har vært utsatt for seksuelle overgrep. Som regel hører man jo mest om at det er kvinner som utsettes for dette. Men det er faktisk ikke så reint få menn som opplever slike overgrep. Svært mange av disse skammer seg og lider i stillhet.

Psykolog kan hjelpe, ja. Ikke la dette ødelegge livet ditt. Grip tak i problemet, få hjelp.

Heisan...

Takker for en god åpen side, og for alle tips dere har gitt meg...Beklager ett innlegg jeg skreiv 22/11-kl.21:10 Innlegget var dårlig.usakelig, osv Kan dere være så grei å fjerne den biten..Tross allt har mye posetivt sjedd med meg. Noe av grunnen til min reaksjon er litt negativ holdning til psykolog fra min side, da problemet er av fysisk karakter. Tror selv oprativt inngrep kunne bedret skaden som jeg sliter med hver eneste dag. Jeg har vært naiv og trodd at det ville lege seg selv over tid? Nei desverre. Jeg har ellers så mange ting og være glad for, noe som gjør det vanskelig og forstå at det skal være slik. I ettertid er det vanskelig og ta opp forståligvis...Det hjelper ikke med noe utbrudd....Jeg har ikke tenkt å gi meg med det første, og er glad for de goder som finnes...Opptimist....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/126371-overgrep/#findComment-776449
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...