Gå til innhold

Hodepine etter hjernerystelse

Anbefalte innlegg

Heisann..

Fikk svar av deg, Rolf, at etter en hjernerystelse at jeg måtte bare være tålmoddig.

Har prøvd å leve vanlig igjen etter at jeg har tatt det med ro ganske lenge nå. Holder på å lese til eksamen innen data, noe som innebærer mye tid foran pc. Føler fortsatt at hodet ikke er bra, og kjenner litt hodepine hele tiden. Spesielt når jeg legger meg til å sove. Kjenner at nesten som et trykk inni hodet. Sliter også med humøret også...siden det tar så lang tid å bli frisk.

hvor lang tid kan det ta før jeg blir bra igjen?

tips til behandling og til hva jeg bør unngå..

--- frustrert student :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12638-hodepine-etter-hjernerystelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi

Kjære Stian !

Ja, det varierer veldig hvor lang tid det tar - oftest bare noen uker, men det kan vare flere måneder (det kan nok også vare lenger, men det er mer sjelden). Hva man skal unngå vet vi egentlig ikke så mye sikkert om, men det er vel en vanlig anbefaling å unngå for mye langvarig arbeid som krever konsentrasjon, slik som arbeid foran pc .... Fysisk aktivitet (innenfor rimelige grenser) er nok postitivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...