Gå til innhold

Diabetes eller ikke ?

Anbefalte innlegg

Legen min vil ikke gi meg et ordentlig svar. Jeg har hatt sukker i urinen og blodsukker på 6,7 (Hba1c ?) Plages med tørste i perioder, og tisser opp til 12 - 14 ganger i døgnet i disse periodene. Jeg har også vondt i venstre nyre. Er også plaget med 'røde øyne' - mange små blodkar sprenges, og det føles ut som om det er ekstra varmt og ekstra med væske i øynene. Når det går lang tid imellom måltidene eller at jeg spiser mye gotterier så får jeg svettetokter og skjelvinger - dette går over etter at jeg har spist og drukket litt. Svettetoktene kan komme når som helst og er ganske plagsomt spesielt i sosiale sammenhenher, fordi det praktisk talt renner av meg. Har også mye hard hud under føttene, og fotterapeuten jeg var til sist lurte på om jeg var sikker på at jeg ikke hadde noen sykdom som gjorde at føttene mine så sånn ut....

Er overvektig. Har også følt meg veldig nedfor og 'rar' i kroppen denne høsten. Er mye plaget med tilbakevendende sopp i underlivet.

Legen min synes ikke det er nødvendig å ta sukkerbelastningstest for å få sikker diagnose. Han sier at jeg må kutte ned på sukkeret og slanke meg, og at vi kan ta en ny test om et halvt år. Men jeg blir fortvilet av ikke å vite - dessuten så føler jeg meg slettes ikke bra, og blir engstelig for om hvis jeg har diabetes - er det da skadelig for meg på en eller annen måte - å ikke bli behandlet ?? Hva bør jeg gjøre ? Tror du at jeg har diabetes eller ikke ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12643-diabetes-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stein Vaaler

Hei

Jeg skjønner godt at du er frustrert. Det er ikke nødvendig med en sukkerbelastning lenger for å stille diagnosen diabetes. Fastende blodsukker holder og det bør de kunne klare på legesenteret du tilhører.

Gå tilbake og be om dette. I etterkant kan vi jo diskutere verdien.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12643-diabetes-eller-ikke/#findComment-62503
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...