Gå til innhold

når er første dag i syklusen?


nemii

Anbefalte innlegg

Er inne i en periode hvor jeg prøver å bli gravid, så derfor lurer jeg på hvordan jeg skal telle dagene for å finne eggløsningen.

Jeg har en syklus på ca 24 dager. Den starter alltid med ørsmå blødninger i 3-4 dager før den setter ordentlig i gang. Når regner jeg da første dag i syklusen - den dagen småblødningene starter, eller den dagen jeg blør mer? Og er det normalt å ha slike småblødninger først; hvis ikke - hva er årsaken, og har det noen betydning for det å kunne bli gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blødninger før vanlig mens kan skyldes for lavt progesteronnivå, dette kan lett sjekkes med en blodprøve. Dette kan være en årsak til at man ikke blir gravid.

Ved en syklus på 24 dager, så har du eggløsning på dag 10 ??

Du kan finne det lettere ut ved å ta tempen noen sykluser, eller så kan du prøve clearplan som kjøpes på apoteket. Du kan også få tatt en blodprøve.

Du kan finne noen råd og tips på denne siden her: http://www.snartgravid.com der finner du jakten på eggløsningen.

Lykke til videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blødninger før vanlig mens kan skyldes for lavt progesteronnivå, dette kan lett sjekkes med en blodprøve. Dette kan være en årsak til at man ikke blir gravid.

Ved en syklus på 24 dager, så har du eggløsning på dag 10 ??

Du kan finne det lettere ut ved å ta tempen noen sykluser, eller så kan du prøve clearplan som kjøpes på apoteket. Du kan også få tatt en blodprøve.

Du kan finne noen råd og tips på denne siden her: http://www.snartgravid.com der finner du jakten på eggløsningen.

Lykke til videre

svana - takk for svar!

Da har jeg et par spørsmål til; hvis jeg har for lavt progesteronnivå - hvordan kan det behandles?

Og når du regnet ut at jeg hadde eggløsning ca dag 10 - regnet du da fra den dagen jeg begynner å blø mer?

takk igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Ved en syklus på 24 dager, har du sannsynligvis eggløsning på dag 10. Du regner fra den dag du får skikkelig blødning. Småblødninger kan muligens skyldes at det produseres for lite progesteron, man kan måle nivået i blodet 3-7 dager før ventet menstruasjon. Noen mener at det kan ha betydning ved barnløshet, at slimhinnen i livmoren ikke blir skikkelig oppbygget for en graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svana - takk for svar!

Da har jeg et par spørsmål til; hvis jeg har for lavt progesteronnivå - hvordan kan det behandles?

Og når du regnet ut at jeg hadde eggløsning ca dag 10 - regnet du da fra den dagen jeg begynner å blø mer?

takk igjen..

Hei, jeg ser at Moen har svart deg, så da vil jeg bare ønske deg lykke til videre - og håpe at de finner ut hva blødningene dine betyr.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...