Gå til innhold

HCV og forsikring

Anbefalte innlegg

Gjest livsforsikring ?

Hei,

Jeg har gjennomgått en vellykket interferon/ribavarin kur for hepatitt C og er erklært virusfri siden 1998 og er det forstsatt. Jeg er ennå relativt ung, med stor gjeld , ansvar og forpliktelser overfor familie. Det jeg lurer på er følgende. Må jeg ha en legeerklæring på at jeg er frisk igjen og vil jeg få dette med tanke på dagens begrensede viten om en evt varig HVC kur, dersom jeg vil tegne gjelds/livsforsikring. Hva gjelder elleres dersom jeg eksempelvis var kurert for kreft.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12647-hcv-og-forsikring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Jeg har problemer med å gi noe sikker svar om forsikringstekniske spørsmål. Jeg antar at hvis du er behandlet for din HCV infeksjon slik at HCV ikke lenger kan påvises (det er ganske vanskelig å dokumentere det med sikkerhet) bør du kunne få erklæring på det, og da skulle ikke dette ha noe forsikringsmessige konsekvenser. Men som sagt dette er utenfor mit kompetanseområde. Du kunne spøre allmenmedisineren i Doktoronline.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12647-hcv-og-forsikring/#findComment-62816
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...