Gå til innhold

Hvor tidlig kan jeg prøve å bli gravid igjen?


Gjest Trinity

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat hatt en utskrapning. Var 8+6 uker på vei. På sykehuset sa de at de anbefalte å vente til etter første mens. Men andre steder ser jeg at de mener man skal vente til etter tre menstruasjoner. Hva er rett? Jeg vil gjerne prøve å bli gravid igjen så fort som mulig, men er redd for å gjennomgå enda spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vet at de lærde strides i forhold til hvor lenge man bør vente før man blir gravid igjen etter en abort. Noen sier man bør vente 3 menstruasjoner, mens andre, som du fikk beskjed om, sier at det er greit etter en abort. Jeg anbefaler deg herved å henvende deg til forum for gynekologi og spørre en lege om hva som er anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...