Gå til innhold

planlagt keisersnitt-innkalling til undersøkelse


Zoria

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ha keisersnitt i april. I dag fikk jeg innkalling til undersøkelse på sykehuset og det skal skje om 1 uke, da er jeg i uke 23. Dette blir min keisersnitt nr 3 og jeg kan ikke huske at jeg hadde noe spesiell undersøkelse i forbindelse med de forrige to. Kan du si meg hva vil de sjekke? Blir det gynekologisk sjekk, ultralyd eller bare samtale? Og hvorfor nå og ikke 1 mnd før fødselen dersom de vil f.eks. måle størrelsen på barnet? Må nevne at jeg hadde den vanlige ultralyden i uke 19 og ellers får jeg vanlig oppfølging fra lege og jordmor.

Takknemlig for svar.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg tror at den kontrollen du skal til nå snart, er ren rutine. Det har ikke noe for seg hverken å ta en gynekologisk undersøkelse eller en ny ultralyd av barnet. Din forhistorie sier at du må ta keisersnitt denne gangen også. Jeg vil anta at du skal ha en liten samtale med lege/jordmor. Kanskje snakke om tidligere inngrep og planlegge det nye. Var det komplikasjoner i forb. med de tidligere, er det viktig å få det avklart å vurdert på et tidlig tidspunkt. Som sagt, dette tror jeg er ren rutine, og ingen ting å grue seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...