Gå til innhold

Oppsøke barnepsykolog?


Gjest tapiol

Anbefalte innlegg

Er litt bekymret for datteren min på snart 7 år.

Jeg har vurdert å snakke med en banrepsykolog,fordi jeg ser at hun sliter psykisk.

Hun er ellers en frisk og sunn jente med mange venner og fungerer greit på skolen utad.

Jeg vet likevel at hun har mange vonde følelser inni seg.

Som hun heldigvis forteller meg hjemme.

Jeg merker at hun er full av angst,uten at vi helt har klart å finne ut av hva som ligger bak.

Hun sier hun føler seg annerledes inni se

g,og at alt er så ekkelt.

At alle de andre barna på skolen er så annerledes en henne,og hun kunne ønske hun var som dem.

At alle på skolen og i klassen skal være så store i forhold til henne.

Hun er også svært redd for hva andre skal synest om henne,sår for kommentarer,og det er svært lite som skal til før hun blir lei seg.

En annen ting som bekymrer meg er at jeg har en misstanke om at hun har tvangstanker.

Hun kan gå hjemme,og virke lei seg,og jeg prøver å finne ut hva som er problemet.

En gang sa hun at hun var så sliten og at det var så ekkelt fordi hun hele tiden gikk rundt å tellte ting.

Uansett hvor hun var tellte hun,også på skolen.

Hun klarte rett og slett ikke å la være.

Andre eksempler er at hun f.eks ikke fikk sove fordi hun lå å kikket på en gjenstand som irriterte henne.

Det var ikke snakk om å ha det stående ,da fikk hun ikke sove.

Hun er svært redd for å ta ordet i forsamlinger på skolen da klassen er svært stor.

Hun har mange reaksjoner når hun kommer hjem fra skolen,uten at jeg vet eller har sett at hun har opplved noe .

Det hender at hun sier at hun vil være en annen enn den hun er,og jeg prøver å snakke med henne om dette.

Hun prøver å forklare hvorfor,men kommer frem til at at hun ikke greier å forklare det.

Lurer på om noen kan gi meg råd hvordan jeg skal gå frem.

Hvis hun sliter psykisk er det vel best å få snakket med psykolog så tidlig så mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en datter på 14 år som jeg i alle år har vært bekymret for. Det har vært litt uspesifikkt, men hun har mistrivdes på skolen og følt seg mye anderledes. Jeg fikk imidlertid aldri respons på dette av læreren.

Da hun begynte på ungdomskolen ble problemene tydeligere og det toppet seg i vår. Da ble det endelig sendt en henvisning til BUP.

Hun ble tatt inn uten særlig ventetid og vi er nå i full gang med behandling. BUP mener de kan gjøre mye for datteren vår, slik at hun kan opparbeide seg bedre selvtillit og unngå å havbne i et dårlig miljø.

Jeg vil derfor anbefale deg å ta kontakt med BUP, jo før jo heller. Det finnes god hjelp å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

Det er enkelte barn som faller utenfor normen. Min datter gikk på skolen med en som slet slik din datter gjør. For henne endte det opp med anorexia og selvskading. Hun var en meget spesiell person, men er vokst opp til en nydelig tenåring som slår de fleste i utseende.

Min niese var også spesiell og min søster hadde problemer med henne i ungdomsårene.

Men noen barn må få lov til å være speseielle. De må få lov til å være for seg selv. Men jeg hadde nok kontaktet ppt eller psykolog i bydelen. Om ikke annet så for å forebygge kanskje.

Det som er viktig for henne er at du er der. Og at hun kan stole på deg, at hun kan fortelle deg hva som skjer på skolen. At hun er trygg.

Ta kontakt med helsesøster og hør hva hun mener om saken. Hun kan hevise deg videre dersom hun mener det er nødvendig. Kanskje hun har fulgt henne fra hun var baby og kjenner henne over tid.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...