Gå til innhold

Hvordan få bedre selvtillit?


Gjest selvtillit

Anbefalte innlegg

Gjest selvtillit

Sliter en del med selvtillitten på grunn av motgang i livet. Noen som har noen råd for å få bedre selvtillit? Noen bra bøker om emnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg vet ikke om noen bøker. Men begynnelsen til bedre selvtillit er å bli glad i seg selv. Jeg har opplevd at når jeg smiler. Slipper mennesker frem i køen på butikken om de har mindre varer enn meg. Smiler til fremmede som ser litt tufs ut. Får smil tilbake og føler at dagen ikke er helt bortkastet.

Vet det ikke er enkelt men det er en begynnelse. Er det noe med personen deg du vil endre. Har du briller, kan du begynne med liser osv. Det hjelper og på selvtilliten. Fikse seg på håret og spandere på seg noen nye klær, føle seg vakker hjelper. Men det viktigste er å være elsket og være en god venn og samle gode venner. Da har en det bra med seg selv.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn for å lære deg noe du liker eller er nysgjerrig på. Hvis du _kan_ noe og mestrer noe du ikke visste at du kunne mestre gir det en nemlig en svært god følelse som gjør mye med selvbildet.

Hvis du attpåtil kan formidle noe av det du kan og har lært til andre, vil du føle deg enda bedre rett og slett fordi du nå tar større plass i verden.

Du vil også oppleve å føle deg bedre og større ved å gi til andre mennesker, det være seg omsorg eller annen hjelp.

Trening og frisk luft - banalt, men mye mer virkningsfullt enn du tror. Trening gjør mye morsomt med kropp og hjerne som gir utrolig bra følelse. Finn en treningsform du trives med. Du er kanskje verken utpreget tøff lagspiller eller grasiøs ballettdanser? Jeg anbefaler styrketrening. Da trener du i eget tempo, med eget program - ved siden av blaute slappfisker, muskuløse kjekkaser og så alle oss imellom et sted. Altså: Individuell trening som gjør _veldig_ godt, men ikke alene. Les på forum for Idrett og trening her på Dol.

Stell pent med deg selv og bryt små grenser hver dag. Tenk på verden som et sted med muligheter, ikke begrensninger. Verdensmester er ikke målet, men å fylle deg selv godt ut.

Og som Kizza sier, gode smil har aldri skadet.

En nøtteskalls-oppsummering: Søk ut i verden og du blir større og tryggere.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...