Gå til innhold

Uvanlig tørst og vondt i hodet


gyrken

Anbefalte innlegg

Sånn har det vært med meg i en uke nå.. Er 17 uker gravid og har murrende hodepine hele tiden og føler meg tørst uansett hvor mye jeg drikker. Med en gang jeg går noen timer uten å drikke (f.eks. om natten!), blir hodepinen mye kraftigere. Hver natt våkner jeg av vondt i hodet etter at jeg har sovet i 4-5 timer, og må da opp å drikke masse (en liter vann). Prøver å begrense bruken av paracetamol, men har tatt det noen netter da det har vært bortimot umulig å få sove igjen.

Hodepinen er sånn typisk som man får når man er dehydrert (som fyllesyke ;-), men jeg drikker masse hver dag nå, alt jeg orker! Det virker som om det bare går rett igjennom, og så er jeg like tørst igjen..

Hva kan dette være da? Er det noe jeg bør få sjekket eller kan jeg se det an litt til? Jeg har vært gravid før, og kjenner meg ikke igjen i denne uvanlige tørsten. Har ikke time hos jordmor før ut i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men jeg drikker altså masse _vann_, ikke noe alkohol. :-)

Måtte bare le litt av den kommentaren!

Hvordan er blodtrykket ditt? Tenkte på svangerskapsforgiftning med en gang, men går ut fra at du har sjekket dette?

Håper det går bra med deg og at jordmor svarer snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare le litt av den kommentaren!

Hvordan er blodtrykket ditt? Tenkte på svangerskapsforgiftning med en gang, men går ut fra at du har sjekket dette?

Håper det går bra med deg og at jordmor svarer snart!

Jeg leste igjennom innlegget mitt og ble litt forskrekket. Det ser jo ut som om jeg drikker så mye alkohol jeg bare klarer om dagen. :-)

Ellers, takk for lykkeønskning. Blodtrykket mitt var helt fint på kontrollen for litt over en uke siden, så det er jo en trøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes helt klart at du bør få en sjekk hos lege/jordmor rimelig snart. Det kan tenkes at du kan ha en snikende svangerskapsdiabetes. Da blir man ekstremt tørst. Det er sunt og bra å drikke 3 liter om dagen, men har man behov for mye mer enn det, bør man undersøke litt nærmere. Det behøver ikke være alvorlig, og kan fint kontrolleres med enkle midler. Det viktige er å få klarhet i situasjonen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...