Gå til innhold

Skal jeg velge innleggelse?


hu'

Anbefalte innlegg

Jeg er en voksen kvinne med en hurtigsvingende bipolar sykdom. Det siste 1 1/2 året har jeg møysommelig arbeidet meg tilbake til "livet" igjen, og jeg kan nå fungere i delvis jobb.

Imidlertid har jeg hatt store påkjenninger i privatlivet denne høsten og jeg er nå blitt tiltagende selvdestruktiv i tankene mine.( jeg har ikke skadet meg selv enda!). De siste dagene har også suicidaltanker streifet meg. Jeg snakket med behandleren min før helgen og vi diskutette innleggelse en kort periode, noe jeg ønsker.

Nå har jeg jobbet i helgen og føler meg mer oppegående igjen. Men jeg vet at imorgen venter en ny uke med nye utfordringer på hjemmefronten. Jeg kjenner at angsten tar meg bare av tanken....

Mannen min mener at jeg vil bli "satt tilbake" med en ny innleggelse og at det vil være uheldig for barna. Terapeuten min vil også helst at jeg holder meg utenfor.

Men jeg føler at jeg trenger et trygt oppholdsted en liten periode nå, skjermet for dagliglivets krav og hvor jeg kan ha fagfolk å snakke med når de selvdestruktive impulsene raser.

Hva mener dere? Hva skal jeg velge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns du skal følge din egen magefølelse. Hvis du er rimelig sikker på at en innleggelse kan forhindre at du blir enda værre, så syns jeg du bør legge deg. Hvis det er slik at selvmordstanker går over til planer, har det vel gått for langt? Ikke vent for lenge med å søke hjelp, da tar det enda lenger tid før du er på beina igjen.

Jeg oppfatter ikke disse tankene som "krisemaksimering". Om mannen din og legen din er av en annen oppfatning, skjønner jeg at du får det vanskelig med å ta et valg. Men du har vært gjennom dette før, antar jeg, og det er den som har skoen på, som vet hvor den trykker?

Har du en "plan" for hva du ønsker med en innleggelse, utover det å komme bort fra hverdagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...