Gå til innhold

Helsesekretær/legesekretær

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Uten å sverge så er det jeg har fått med meg at det het Legesekretær før og at det i dag egentlig kalles Helsesekretær og Medisinsk sekretær.

Forskjellen på de to er at Med.sekr. har færre eksamener og et lettere opplegg enn for Helsesekr.

Helsesekr. kan få autorisasjon noe en Med.sekr.ikke kan få.

Av egen erfaring etter å ha sjekket velger legene en H.s foran en M.s. pga. autosisasjonen.

Jeg har kun sjekket voksenstudie og der er utdanningen ganske lik...men H.s er mer intens og utfyllende etter hva de sier som har prøvd begge.

Utdanningen som helsesekretær er spennende.

Lærer masse om kropp, sykdommer ol. Lærer katetrisering, blodprøver,urinprøver, injeksjoner ol.

Touch, skriving etter diktafon, data ol.

Utrolig interessant, morsomt og spennende utdanning.

Hilsen...

hvis du finner en skole som tilbyr alt dette og som er bra nok da.

Hvilken utdannelse du velger kommer an på hvor du har tenkt å jobbe. På sykehus trenger man f.eks ikke lab.del, men det bør man absolutt ha ved et legesenter.

Men lab.del kommer til å bli/ er allerede obligatorisk pga autorisasjonen som skal gjennomføres innen 2008, og som er blodig urettferdig. Men men.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...