Gå til innhold

Kan man spøke med alt?

Gjest lurer litt på det jeg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg synes ikke man kan spøke med alt.

Når jeg hører vitser om drepte barn eller annet i den duren så blir jeg kvalm.

Ikke liker jeg Valen tv heller når de lager morro av de synske og deres arbeid for familier som lider etter å ha mistet kjære.

Det er masse vi kan spøke om så vi bør la sensitive ting ligge.

Men det er bare min mening.

Til opplysning så har jeg godt med humor selv, for ikke å snakke om selvironi, så det står ikke på det.

:)

Hilsen...

Humor blant de er det sunneste forsvar mennesket har.

Hvis man er i tvil om man kan spøke om noe, skal man la være. Er vedkommende man spøker om ikke klar for det, så kan det såre voldsomt.

Vær var(som).

Skrivefeil i innlegget over. Ha tunga rett i munnen.

Ikke liker jeg Valen tv heller når de lager morro av de synske og deres arbeid for familier som lider etter å ha mistet kjære.

Til opplysning så har jeg godt med humor selv, for ikke å snakke om selvironi, så det står ikke på det.

Hilsen...

Så du 'nytt på nytt' der de spøkte om Anne Cat. Hærlands fyllekjøring? Syns du det var på kanten?

Er det med på å ufarliggjøre fyllekjøring og et hån mot de som har mistet noen pga fyllekjøring?

Hilsen...

Det som er verst er de synske (og TvNorge!!) som utnytter mennesker som er desperate etter å finne ut hva som har skjedd med deres kjære :-((

Valens spøk blir _meget_ uskyldig i den sammenheng! Og etter min mening veldig morsom :-)

Nei, i den saken er det ingen tvil om hvem som er usmaklige!

Beste hilsen fra

Annonse

Man kan spøke om alt, men ikke overalt. Galgenhumor kan være en god måte å komme gjennom vanskelige ting i livet på, men man bør være bevisst på sitt publikum, og vise respekt overfor sine medmennesker. Alle vitser passer ikke alle steder.

Enig! Men hvor går grensen? Har du noen gode eksempler på når vitser/humor har gått over streken?

Så du 'nytt på nytt' der de spøkte om Anne Cat. Hærlands fyllekjøring? Syns du det var på kanten?

Er det med på å ufarliggjøre fyllekjøring og et hån mot de som har mistet noen pga fyllekjøring?

Hvorfor var det på kanten? Hun spøker og river kjeften om med de fleste sjøl.

Ellers - så synest jeg at det går greit å spøke her på åpent forum, mens de andre forumene bør være mer eller mindre fredet. Unntaket er hvis jeg oppdager min datter på seksualforumet.

Enig! Men hvor går grensen? Har du noen gode eksempler på når vitser/humor har gått over streken?

Sånt avhenger veldig av personligheter og hvordan hver enkelt velger å håndtere ting, og det er vanskelig å gi noen konkrete retningslinjer egentlig. Men temaer som f.eks selvmord bør man være veldig forsiktig med så lenge man ikke kjenner de man snakker med veldig godt. Det samme gjelder "rasehumor" og lignende som kan oppfattes som diskriminering om det blir sagt av feil person i feil situasjon. Som kjent er homsevitser morsomst når de fortelles av homser :)

Jeg så ikke på det programmet.

Skjønner at det kan være noe svevende grenser på dette og at i bunn og grunn kan det ligge tragedier over alt så og si.

Så, ja det er vanskelig dette.

Selv holder jeg meg til lettere spøker og selvironi...folk ler av slikt og.

Gjest lurer litt på det

Hvorfor var det på kanten? Hun spøker og river kjeften om med de fleste sjøl.

Ellers - så synest jeg at det går greit å spøke her på åpent forum, mens de andre forumene bør være mer eller mindre fredet. Unntaket er hvis jeg oppdager min datter på seksualforumet.

Syns det var greit at hun ble mobba litt, men andre oppfattet det tydeligvis som om det var med på å bagatellisere fyllekjøring.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=201675

Annonse

Jeg har mistet et nært familiemedlem pga en fyllekjører, og klarer ikke å se noe humor i temaet. For meg blir det bare platt og dumt når det fleipes om fyllekjøring.

Når et tema bare vekker vonde og såre minner klarer man ikke å le...

Syns det var greit at hun ble mobba litt, men andre oppfattet det tydeligvis som om det var med på å bagatellisere fyllekjøring.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=201675

Man kan ikke vente mer i et program - som "lever" av ironi. Men det er forståelig at hun tok på vei.

Seksuelle overgrep mot barn er vel det verste jeg har opplevd i en slik sammenheng. Det er jo ellers mye man ikke skal fleipe med, men for å være helt ærlig: Dersom ikke du har sosiale antenner gode nok til å skjønne hva du ikke skal fleipe med er det vel best å holde kjeft er det ikke?

Seksuelle overgrep mot barn er vel det verste jeg har opplevd i en slik sammenheng. Det er jo ellers mye man ikke skal fleipe med, men for å være helt ærlig: Dersom ikke du har sosiale antenner gode nok til å skjønne hva du ikke skal fleipe med er det vel best å holde kjeft er det ikke?

Spør ikke om det fordi jeg ikke føler jeg har antenner selv. Lurer bare på hvordan andre tenker rundt det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...