Gå til innhold

Borte fra jobb


Gjest ikke signert

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signert

Tok meg fri fra jobb i dag. Helt på egenhånd....... Jeg sa ikke i fra om at jeg ikke kom. Telefonen er sperret for utgående fordi jeg ikke har betalt siste regning. Hva skal jeg si på jobben? Har spiseforsyrrelse, det vet arbeidstaker selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neste gang sier du fra på en eller annen måte at du ikke kan komme.

Har du ønske om å fortelle arbeidsgivrenen din at du har en spiseforstyrrelse?

Var dette et lite hint til arbeidsgiveren din, et forsøk på å få en prat?

Tror det er lettere om du enten skriver et brev eller tar initiativ på annen måte om det er det du vil. Tankelesning er en veldig sjelden egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egenmelding krever at man melder fra til arbeidsgiver. Du kunne lånt telefon hos en nabo eller brukt en telefonkiosk (om noe sånt finnes der du bor). Du risikerer å miste retten til å bruke egenmeldinger siden du har brutt et av vilkårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville antakelig sagt som det var at telefonen var stengt, samt spedd på med en hvit løgn om at jeg var for dårlig til å komme meg til naboen eller ut for å ringe.

Jeg var en gang borte tre dager fra jobb etter at jeg hadde trukket ei visdomstann. Falt meg aldri inn å si fra, så til slutt ringte de meg. Men så har ikke jeg noe i det vanlige arbeidslivet å gjøre, lojalitet overfor arbeidsgiver virker for meg som et absurd konsept, omtrent som langrenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal selvfølgelig si sannheten. Det er helt greit å være hjemme fra jobb, men du bør jo sørge for å si ifra at du ikke dukker opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...