Gå til innhold

Det er makt i de foldedde hender

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er makt i de foldede hender.

I seg selv er de svake og små. Men mot allmaktens Gud du dem vender, Han har lovet at hjelp du skal få.

Det er svar underveis, engler kommer med bud. Om det drøyer, dog fram det skal nå. For det lovet jo løftenes trofaste Gud: Kall på meg og du hjelpen skal få.

Du som ber for ditt barn, dine kjære, Er i forbønn fra år og til år. Om du tålmodens lekse må lære, Himlens bønnesvar en gang du får.

Det er makt i de foldede hender, Nå i Frelserens navn du får be, Og engang når du livsløpet ender, hvert et bønnesvar klart du skal se.

Annonse

Prima Vera hadde i sin tid låten "Det Er Makt I De Fjollete Hender" - albumet heter "Salmer Og Sanger Vi Gjerne Hiver" - utgitt i desember 1979.

Den aktuelle låten var 1. spor på side 7 (!) – ikke så veldig religiøs at det gjør no' - og melodien gikk på "He's Got The Whole World… bla-bla…"

Nuvel… dette var, fritt etter Citoyen, en kvasi-apropos.

Gjest svartelista

Prima Vera hadde i sin tid låten "Det Er Makt I De Fjollete Hender" - albumet heter "Salmer Og Sanger Vi Gjerne Hiver" - utgitt i desember 1979.

Den aktuelle låten var 1. spor på side 7 (!) – ikke så veldig religiøs at det gjør no' - og melodien gikk på "He's Got The Whole World… bla-bla…"

Nuvel… dette var, fritt etter Citoyen, en kvasi-apropos.

Om jeg ikke husker feil var vel dette en av de platene som NRK nektet å spille, den havnet på "svartelista" deres :-)

Om jeg ikke husker feil var vel dette en av de platene som NRK nektet å spille, den havnet på "svartelista" deres :-)

Aner ikke. Jula -79 sett jeg stort sett på "flaske-pils-i-s-lags-pose-fest" og hylte etter opptrekker'n.

Men jeg trur du har dødelig rett.

Gjest strandhai

Det er makt i de foldede hender.

I seg selv er de svake og små. Men mot allmaktens Gud du dem vender, Han har lovet at hjelp du skal få.

Det er svar underveis, engler kommer med bud. Om det drøyer, dog fram det skal nå. For det lovet jo løftenes trofaste Gud: Kall på meg og du hjelpen skal få.

Du som ber for ditt barn, dine kjære, Er i forbønn fra år og til år. Om du tålmodens lekse må lære, Himlens bønnesvar en gang du får.

Det er makt i de foldede hender, Nå i Frelserens navn du får be, Og engang når du livsløpet ender, hvert et bønnesvar klart du skal se.

øøøh, javel. Og det her torr du på!?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...