Gå til innhold

zombie av tolvon


smetana

Anbefalte innlegg

Fikk tolvon 30 mg av legen i går. Har langvarige søvnproblemer og har brukt imovane og melatonin i et halvt år. Fikk beskjed om at dette var kunstig søvn og at tolvon var bedre over lang tid. Men herregud jeg er jo helt lost. Er 30 mg for mye meg? Kan jeg halvere dosen og få god effekt, men mindre bivirkninger? I dag har jeg sovet i 4 timer. Er fortsatt omtåket. Vil bivirkningene avta etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Jeg syntes at jeg vendte meg fortere til tolvon enn remeron som har samme virkningen. Men det gikk noen måneder. Jeg anbefaler deg å ta tabletten tidlig, ca 21 og til samme tid hver kveld. Da henger den i hvert fall ikke i så lenge om morgenen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes at jeg vendte meg fortere til tolvon enn remeron som har samme virkningen. Men det gikk noen måneder. Jeg anbefaler deg å ta tabletten tidlig, ca 21 og til samme tid hver kveld. Da henger den i hvert fall ikke i så lenge om morgenen.

Mvh

tok den klokka 21. Tror du jeg kan dele den og kun ta halve dosen. Hvis jeg skal gå slik i flere mnd kan jeg ikke gå på jobb... Er jo direkte farlig på veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kizza1365380506

tok den klokka 21. Tror du jeg kan dele den og kun ta halve dosen. Hvis jeg skal gå slik i flere mnd kan jeg ikke gå på jobb... Er jo direkte farlig på veien...

Du kan jo prøve det nå i begynnelsen. Det er en medisin som ikke er farlig å hoppe over en kveld eller to heller.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mange blir det bedre etterhvert, men en viss "hangover" vil man sannsynligvis ha uansett.

Jeg brukte Tolvon (Mianserin) i ett par år, og reduserte dosen fra 30mg. Jeg brukte bl.a. en halv tablett (15mg) i lengre tid, og det fungerte greit. Jeg har også i en periode brukt de små 10mg tablettene, og en slik har vært nok til å få brukbar søvn. Du bør høre med legen om du kanskje kan få 10mg tabletter, og prøve deg fram med dosen.

Remeron har jeg forøvrig erfaring med som en "zombie-medising" både for meg selv og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Windsong

Noen ganger avtar det, andre ganger ikke. Du bør prøve litt til.

Det kan komme seg. For å unngå hangover er det anbefalt å ta Tolvon et par-tre timer før du legger deg.

Ellers er 30mg en høy dose å starte med til søvnbruk. Jeg har sett NHD anbefale 10mg tabletter til å begynne med, og at en heller øker dosen etter behov.

Vil tro du trygt kan dele en tablett. Spør evt på apoteket om du er i tvil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...