Gå til innhold

Har angst i nærheten av kjæresten


Tonje82

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske vondt problem. Fra jeg var 15 (er 21 nå) har jeg hatt store problemer med rødming og angst for å rødme. Det ble så ille at det eneste jeg tenkte på var at jeg ikke måtte rødme. Det som skjedde var at jeg fikk røde heteutslett over ansiktet, jeg var "flammete" i ansiktet, og da spurte selvfølgelig folk hva som var galt. Det så ut som om jeg hadde gråtet blod, for rødmen startet like under øyet og fortsatte nedover ansiktet. Denne rødmen tok lang tid før den gikk vekk, ofte ikke før jeg var kommet meg alene og fikk slappet av, slik at det ikke var noen som var i nærheten.

Dette gikk så og si over, jeg fikk god hjelp av en kjæreste jeg følte meg trygg på.

Men så, for fire mnd siden fikk jeg en ny kjæreste, og nå har noe av problemene

startet igjen. Jeg føler meg ofte usikker og panisk i nærheten av han, selv om jeg har fortalt om problemet. Jeg tror han har forstått det, men kanskje ikke omfanget av problemet. Han og ler hvis jeg rødmer, som jeg ofte gjør. Saken er den at jeg faktisk ikke alltid rødmer hvis jeg er flau, det skjer til alle tider. Jeg vet jeg har blodkarene langt ute i huden, for jeg får lett blåmerker, og blir fort og lenge rød hvis jeg klør meg eller lignende. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Jeg er veldig glad i denne gutten, men jeg tør ikke gå i butikken med han engang, redd for å treffe på noen han eller jeg kjenner. For da ser han og personen vi møter at jeg blir rød hvis jeg må presentere eller bli presentert for. Og ja, de legger virkelig merke til det, for de ler.

Har noen et råd? Eller om det finnes noe legemiddel mot rødming/angst?

Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...