Gå til innhold

Visdomstenner - hjelp!


Gjest tanntrollet

Anbefalte innlegg

Gjest tanntrollet

Visdomstennene mine har begynt å få fart på seg og vokser seg utover. Samtidig har jeg ganske vondt i hele tannkjøttet for tida, klarer nesten ikke å pusse tennene. Kan det være pga tennene som vokser frem?

Burde jeg kontakte tannlege? Har vært sånn noen dager nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er pga tennene, og det tar ganske lang tid og gjør vondt over lenger tid, spesielt om først en tann kommer, så neste... er grusomt faktisk, iallfall for noen, huden er så hard, og så løsner den etterhvert og du får et flak som sitter sånn halveis løst og kjenner tannen under... er nok mange som kun spiser suppe en stund når tennene vokser ja... glad jeg er ferdig med sånt, og hadde plass til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv problemer med visdomstennene. De fikk ikke helt plass til å komme fram og lå litt åpent. Resultatet var betennelser i tannkjøttet, som gjorde jævlig vondt. Måtte til slutt trekke de, noe som var både dyrt og vondt.

Jeg ville nok ventet litt å sett siden det bare har vart noen dager, men fortsetter det slik bør du oppsøke tannlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyll med Corsodyl munnskyllevann, motvirker betennelser. Ikke puss der det er vondt.

Ellers hadde jeg tatt det hele helt med ro og spist noen ibux (både smertestillende og betennelsesdempende). Du kan også prøve Dentinox, som du kan smøre på tannkjøttet (bedøvende - brukes mye til unger som får tenner for første gang).

Med mindre det blir VELDIG vondt og du får feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...