Gå til innhold

Støtte til behandling


kone25

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en mann som akkurat har begynt med behandliger som innebærer både fysioterapi og samtaler med psykiater/ psykolog. Dette innebærer en del kostnader og får oss som er en småbarns familie med ikke alt for god råd,så blir det mye ekstra utgifter. Så mitt spørsmål er da om det finnes noe form for støtte til betaling av behandlingen? Jeg vet at det er regler for slikt, og vet at vi "bare" betaler egenandel. Men summen kan likevel komme opp i 2000 kroner måneden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

I 2004 blir taket på egenandeler før en får frikort på 1550 kroner per kalenderår per person. I 1550 koner er også inkludert egenandeler for barn under 16 år.

Med dine utgifter skulle du få frikort midt i februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2004 blir taket på egenandeler før en får frikort på 1550 kroner per kalenderår per person. I 1550 koner er også inkludert egenandeler for barn under 16 år.

Med dine utgifter skulle du få frikort midt i februar.

Dette gjelder vel ikke for fysioterapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 2004 blir taket på egenandeler før en får frikort på 1550 kroner per kalenderår per person. I 1550 koner er også inkludert egenandeler for barn under 16 år.

Med dine utgifter skulle du få frikort midt i februar.

Ja Jeg håper da det. Men er det ikke sånn at frikortet ikke gjelder når det er behandling ved privatklinikk? Mener å ha hørt det? Trygdekontoret betaler selve behandlingen men egen andelen kunne ikke skrives på frikortet fikk vi vite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja Jeg håper da det. Men er det ikke sånn at frikortet ikke gjelder når det er behandling ved privatklinikk? Mener å ha hørt det? Trygdekontoret betaler selve behandlingen men egen andelen kunne ikke skrives på frikortet fikk vi vite....

Egenandel til fysioterapi skal ikke skrives på egenandelskortet. Man tar vare på kvitteringer, og dersom man kommer opp i over 4500,- i året vil egenandelstak nr 2 tre i kraft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest uten signatur

Ja Jeg håper da det. Men er det ikke sånn at frikortet ikke gjelder når det er behandling ved privatklinikk? Mener å ha hørt det? Trygdekontoret betaler selve behandlingen men egen andelen kunne ikke skrives på frikortet fikk vi vite....

Det er bare hos behandlere med trygdeavtale at en kan skrive egenandelen på frikortet! Private kan også ha trygdeavtale. Du får spørre behandleren. Frikort etter betalte egenandeler på ca 1400.-.

Fysioterapi går på egenandelskort 2. Da må du opp i 4-5000 før du får frikort for resten av året. Ta vare på alle kvitteringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...