Gå til innhold

Slutte med Remeron... Hva nå?


Gjest Tvang25

Anbefalte innlegg

Hmmm, har brukt Seroxat i ca ett år med god virking. Men fikk en del bivirkingen, så skulle prøve Remeron. Dette gir betydelig vektøkning. Så nå skal jeg slutte med det også.

Men det jeg lurer på, er hva nå?? Skal jeg begynne på seroxat igjen tro?? Eller spørre legen om å få sobril til bruk ved behov??

Går til psyk. Men når jeg bruker medisiner føler jeg meg så frisk, at jeg føler at jeg "bruker" tiden til psyk. H*n kan heller gi plassen til andre. Men med en gang jeg slutter med med. kastes tvangstankene over meg igjen. Går fast til psyk. Så har jo ikke fått tilbakemeld. om at jeg skal slutte. Men har hele tiden dårlig samvittighet for at jeg tar plassen noen andre sikkert trenger mer enn meg!!

skulle prøvd kognetiv?

Dette ble vel bare rot, men måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Så lenge du får tvangstanker så trenger ikke noen andre plassen mer enn deg. Jeg har også sluttet med remeron nå pga vekten. Sover utrolig dårlig om natten nå men til gjengjeld får jeg jo mer tid med familien.

Hør med psykologen om du kan få prøve en annen medisin. Kanskje h*n har en som du ikke legger på deg av men som har samme virkningen.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Med en tvangslidelse i bunnen syne sjeg absolutt at du skal gå tilbake til Seroxat.

Jeg synes også at du skal fortsette hos psykiateren. Tvangslidelse er en såpass sjelden lidelse i allmennpraksis at du ikke kan forvente at fastlegen din kan behandle deg.

Til deg og alle andre vil jeg si at det er behandlerens hele ansvar å prioritere sine pasienter. Det er ikke din oppgave å vurdere om andre heller skulle hatt plassen eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...