Gjest hball Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Hvor gamle er ungene når de blir delt i a og b lag etter hvor gode de er? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127069-h%C3%A5ndball-fotball/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fotballjente Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 d e forskjellig fra sted til sted 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127069-h%C3%A5ndball-fotball/#findComment-772579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Socceros Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 d e forskjellig fra sted til sted Jeg er aktiv innen fotball og kan fortelle at det er veldig forskjellig. I en vanlig fotballsesong for barn fra 5 til 12 får nok alle spille mye, og det er ganske lite viktig med seier/tap. Men når disse lagene melder seg på turneringer (NorwayCup, DanaCup, lokale cuper), pleier iallefall de trenerne jeg har vært borti, å bruke de beste spillerne nærmest til kampen er avgjort. - Det vil si at om laget leder mye og motstanden ikke kan nå de igjen; da får mange spille, samme tilfelle skjer om de ligger under med mange mål og allerede har tapt. Ofte om det er stor aktivitet i en fotballgruppe, og det skal være flere lag for at flere skal få spille, varierer det veldig i inndelig. -Noen deles inn etter alder. -Noen deles inn etter ferdigheter. -Noen deles inn etter vennskap. -Noen deles inn etter hip-som-happ-trekning. Men når fotballgutta når en alder som tilsier at de spiller på Guttelag (14 år?), da begynner det å bli seriøst og treneren tenker som regel på lagets beste. I Norge kan vi ikke klage på fordelingen i forhold til andre land. Jeg kan fortelle at storklubben Ajax i Nederland, har heltidsansatte trenere allerede for seks-sjuåringer. Disse ungene får EN mulighet til og vise seg frem. -De får en løpebane, en ball og noen oppsatte kjeger de skal løpe igjennom. Det eneste trenerne ser på et fotarbeidet/balanse/og lavt tyngdepunkt med ballen. Dette skjer altså allerede med de aller,aller yngste. Om de ser ut til og beherske det bra blir de tatt med videre til nye øvelser og får ennå en mulighet for å vise seg frem, de som derimot ikke klarer den første testen får beskjed som seksåring at man ikke kommer til og bli noen stor fotballspiller. Også i mange engelske klubber praktiseres dette opplegget. Jeg har hatt mange trenere med toppserie-erfaring og kunnskap om inn-utland som har fortalt meg disse eksemplene. Om du vil vite om inndeliger for dine barn, må trener eller lagleder til hvert enkelt fotballag kontaktes. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127069-h%C3%A5ndball-fotball/#findComment-772758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hball Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 Jeg er aktiv innen fotball og kan fortelle at det er veldig forskjellig. I en vanlig fotballsesong for barn fra 5 til 12 får nok alle spille mye, og det er ganske lite viktig med seier/tap. Men når disse lagene melder seg på turneringer (NorwayCup, DanaCup, lokale cuper), pleier iallefall de trenerne jeg har vært borti, å bruke de beste spillerne nærmest til kampen er avgjort. - Det vil si at om laget leder mye og motstanden ikke kan nå de igjen; da får mange spille, samme tilfelle skjer om de ligger under med mange mål og allerede har tapt. Ofte om det er stor aktivitet i en fotballgruppe, og det skal være flere lag for at flere skal få spille, varierer det veldig i inndelig. -Noen deles inn etter alder. -Noen deles inn etter ferdigheter. -Noen deles inn etter vennskap. -Noen deles inn etter hip-som-happ-trekning. Men når fotballgutta når en alder som tilsier at de spiller på Guttelag (14 år?), da begynner det å bli seriøst og treneren tenker som regel på lagets beste. I Norge kan vi ikke klage på fordelingen i forhold til andre land. Jeg kan fortelle at storklubben Ajax i Nederland, har heltidsansatte trenere allerede for seks-sjuåringer. Disse ungene får EN mulighet til og vise seg frem. -De får en løpebane, en ball og noen oppsatte kjeger de skal løpe igjennom. Det eneste trenerne ser på et fotarbeidet/balanse/og lavt tyngdepunkt med ballen. Dette skjer altså allerede med de aller,aller yngste. Om de ser ut til og beherske det bra blir de tatt med videre til nye øvelser og får ennå en mulighet for å vise seg frem, de som derimot ikke klarer den første testen får beskjed som seksåring at man ikke kommer til og bli noen stor fotballspiller. Også i mange engelske klubber praktiseres dette opplegget. Jeg har hatt mange trenere med toppserie-erfaring og kunnskap om inn-utland som har fortalt meg disse eksemplene. Om du vil vite om inndeliger for dine barn, må trener eller lagleder til hvert enkelt fotballag kontaktes. mvh Tusen takk for utfyllende svar. da skal jeg sjekke med klubbene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127069-h%C3%A5ndball-fotball/#findComment-772783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hball Skrevet 20. november 2003 Del Skrevet 20. november 2003 d e forskjellig fra sted til sted Ok. takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127069-h%C3%A5ndball-fotball/#findComment-772785 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.