Gå til innhold

NHD: Seroxat


H2O1365380581

Anbefalte innlegg

Fastlegen min har gitt meg resept til Seroxat noen måneder siden. Jeg har dessverre vansker å tro på legen om han har gitt meg riktige sorter medisin. I tillegg er jeg redd for bivirkninger. Jeg har tatt en Seroxat men det førte til mareritt som føltes volsom ekte og jeg var helt utslitt etter den natten. Jeg tar P-pillen for å kontrollere PMSD og SAM-e (kosttilskudd Serotonerg), samt Hypericum.

Jeg vet at P-pillen og Hypericum skall ikke tas sammen egentlig.

P.g.a. turbulens på jobben og Julen som nærmer seg begynner jeg å kjenne at jeg må ha konventional medisin for å klare. MÅ jeg avslutte overnevnte medisiner før jeg kan begynner med Seroxat ? Hvis det er slik, hvor lenge skal jeg vente ?

Jeg kjenner godt meg igjen i beskrivelse borderline PF. Er det Seroxat som kan hjelper meg ? Hvor lenge må jeg bruke Seroxat får jeg kan går tilbake til alternative mdetode som jeg foretrekker p.g.a. mindre bivirkninger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg synes du for godt skal kutte ut Hypericum og gå over på Seroxat (eller en annen SSRI).

Det er klare interaksjoner mellom Hypericum og p-piller. Du risikerer å bli gravid.

SSRI har også langt bedre effekt enn hypericum. Jeg vil anta at du trenger denne medisinen i flere år fremover.

Du bør trappe langsomt opp. Start med kun 10 mg den første uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare et rykte i mine omgivelser eller er f.eks. Zoloft dokumentert mye bedre mhp bivirkninger enn Seroxat? Seroxat er jo i alle fall verst når en skal slutte, ifølge en artikkel:

http://society.guardian.co.uk/mentalhealth/story/0,8150,764193,00.html

PMSD - er det PMS? Min PMS ble borte med dobbel dose Johannesurt (ikke helt med vanlig dose), og den var kraftig. Kjenner andre som tar johannesurt kun for PMS. Men blir det for svakt for de psykiske plagene, er jo det et dilemma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...