Gå til innhold

redd for tilbakefall


Cilien

Anbefalte innlegg

Jeg har gått på 50 mg Cipramil mot depresjon i 7 måneder nå. Har vært veldig mye bedre denne høsten og har studert. Nå er imidlertid forelesningene over, og jeg tror ikke det er bra. Begynner å ikke komme meg opp om morgenen igjen, ligger og tenker hva er vitsen osv, slik jeg gjorde før, samt har suicidale tanker 0sv.

Kan jeg havne ned i en ny depresjon selv om jeg går på medisiner?

Jeg har også gått til psykolog en gang i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kizza1365380506

Ja du kan nok få depresjoner fordi om du går på medisin. Det kan være at du må øke dosen i vinterhalvåret. Det er helt vanli at folk har mer problemer med komme seg opp om morgenen om vinteren. Så det er ikke sikkert du har vinterdepresjoner men ta en telefon til psykiateren din så vet nok h*n svar.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også hatt en hard eksamensperiode? Man kan få "tilbakefall" rett og slett av å strekke seg litt for langt. Det går i så fall over av seg selv når en er uthvilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du også hatt en hard eksamensperiode? Man kan få "tilbakefall" rett og slett av å strekke seg litt for langt. Det går i så fall over av seg selv når en er uthvilt.

Ja, det stemmer det....har vært ute i praksis på en ungdomskole og har nok tatt meg over kreftene. Skriver på en Hovedfagsoppgave samtidig...

Takk - trenger å få høre at jeg kan bli sliten av og til. selv om jeg egentlig vet det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jake1365380469

Ja du kan nok få depresjoner fordi om du går på medisin. Det kan være at du må øke dosen i vinterhalvåret. Det er helt vanli at folk har mer problemer med komme seg opp om morgenen om vinteren. Så det er ikke sikkert du har vinterdepresjoner men ta en telefon til psykiateren din så vet nok h*n svar.

Mvh

Jeg vet akkurat hva du mener!

Har brukt cipramil og div. selv. Det er svært viktig å komme seg opp om morgenen, og komme "igang". Å bli liggende gjør deg mer utsatt for tilbakefall av depresjon.

Det er viktig å sove akkurat passe, ikke for mye og ikke for lite!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer det....har vært ute i praksis på en ungdomskole og har nok tatt meg over kreftene. Skriver på en Hovedfagsoppgave samtidig...

Takk - trenger å få høre at jeg kan bli sliten av og til. selv om jeg egentlig vet det selv :)

Som de andre skriver her så kan det jo være mange grunner.

Men jeg opplevde en gang å få "tilbakefall" etter en veldig aktiv periode, da jeg gjorde bare hyggelige ting. Veldig forvirrende, det pleide jo komme etter negative ting. En tankevekker, og veldig irriterende, da jeg skjønte at jeg rett og slett ikke tålte mer. Men en veldig lettelse å feile noe som går over av seg selv på få uker ved bare å ta alt med ro!

Jeg hadde aldri hørt før at man kunne få klassiske depresjonssymptomer rett og slett ved å overanstrenge seg. Og i læreboka sto det jo at en skulle ta seg sammen og holde seg aktiv uansett. Jeg synes dette unntaket burde omtales i bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...