Gå til innhold

Chlamydia?


Majken

Anbefalte innlegg

Har lest alle innlegg om Chlamydia, men har fortsatt mange ubesvarte spørsmål!

Har hatt to partnere dette året, med en ukes mellomrom! Har begynt å klø og gått på canesten stikkpiller og pille på resept, er mye bedre men føler at alt ikke er helt normalt! Tok Chlamydia test hos legen, men må ta en ny for de gjorde en feil, legen kunne se antydning til sopp inne i kjeden, men jeg ville ta flere tester for å være sikker. Kan jeg ha Chlamydia, jeg klør meg selv helt til det svir og jeg begynner å blø, har utflod men den er hvit! Første samleie etter canesten kur begynte jeg å blø, da var det 3 mnd siden sist jeg hadde samleie!

Når ville man merket at man hadde Chlamydia? og hvor lenge etter samleie ville man merket det?

Har jeg chlamydia?

Hvordan oppstår Chlamydia?

Og hva kommer det av?

Føler at dette er spørsmål mange lurer på!

Takk

Veldig takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Chlamydia er ofte helt uten symptomer (hos 90%), men noen får utflod som sjelden gir kløe. Chlamydia overføres ved samleie, den forårsakes av en mikrobe. Tiden fra smitte til evt symptom er fem dager eller lengre (måneder!)

Den påvises ved at legen tar prøve fra livmorhalsen til undersøkelse på et laboratorium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...