Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest grønne øyne

Hei.

Jeg er så sliten nå...

Da jeg var 18 ble jeg seksuelt trakkasert av min tidligere ungdomsskolelærer. Han befølte meg også en del ganger, men det var ikke seksuell kontakt.

Jeg har en storebror som tidligere har vært stoffmisbruker. I den forbindelse skylder han fremdeles masse penger. Han har også en dom på seg som han må sone.

Nå er denne læreren blitt rusmiddelkonsulent i kommunen.

Mamma ville jeg skulle ta kontakt med han, så han kunne hjelpe min bror. Noe jeg ikke gjorde, men gav dem nummeret.

Nå er han veldig mye inni bildet, og mine foreldre skryter og er kjempefornøyde med ham.

De prater hele tiden om ham...

Dette stresser meg så mye, og jeg blir så urolig av det...

Psykiateren min mener jeg bør si det til mine foreldre, hva han har gjort, og det mener min fastlege også...

Men jeg tror ikke jeg tør... Tenk hva vil de si?

Vil de tro meg? Han prater med mamma og de og de forguder ham... nesten alle gjør det...

Han er så flink å snakke for seg...

Huff... hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127203-hva-skal-jeg-gj%C3%B8re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, fortell det til moren og faren din.

Vær forberedet på at de kan opptre fornektenede med en gang (forferdelig for de, at de ikke har skjønt noe, og ikke beskyttet deg), så avtal med psykiateren din på forhånd, sånn at du har støtte hele tiden. H*n kan sikkert hjelpe deg med å forberede deg også.

Jeg har ikke opplevd det samme, men har fortalt fæle ting om personer moren og faren min kjenner, i ettertid (10 år), og de skjønner ikke at de ikke har skjønt noe før. Man vil jo ikke tro sånt om folk...

Støtt deg til psykiateren din, avtal at du får hyppigere timer, i denne perioden, så skal du nok se at det går bra :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...