Gå til innhold

Reflux og tenner


Plukkfrid

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med reflux i mange år uten å vite om det. Til slutt fant jeg ut hva som var feil. Jeg tror at all syren har hatt dårlig innvirkning på tennene mine. De er i veldig dårlig forfatning. Jeg har alltid hatt mange hull, og skoletannlegen ga i sin tid meg inntrykk av at tennene mine ikke kom til å bli så veldig gamle. Dette tok piffen ut av meg når det gjaldt tannhelse, og tenkte i ungdomstida at hvis det står så dårlig til så gidder jeg ikke å anstrenge meg. De dårlige uvanene har for lengst grodd fast, selv om jeg har prøvd å endre på det flere ganger. Måtte til tannlegen for tre år siden da en fylling datt ut, og han sa at det tennene ikke var så dårlige som skoletannlegen sa, men at de var på god vei til det. Etter mye styr fikk jeg tak i journalen min fra skoletannlegen, og der sto det selvfølgelig ikke noe om det han hadde sagt til meg. Stor tannlegeskrekk grunnet forferdelige opplevelser i barndommen, i tillegg til dårlig råd har gjort at dette besøket var det først siden ungdomsskolen, dvs nesten 10 år. På toppen av alt dette sliter jeg voldsomt med angst, som gjør at jeg får løs mage av den minste lille ting, og gir meg ekstremt redd for "uhell". Jeg har i skrivende stund søkt om uføre, og tror jeg vil får det. Huff dette ble langt, men spørsmålet mitt er: Med alle disse tingene har jeg noen som helst mulighet til å få dekket gjennoppretting av tannhelsen min, inkl. trekking av flere tenner og innsetting av proteser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...