Gå til innhold

arbeidsledig og gravid

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er gravid i 7 uke ( termin 5 aug.2001)og har vært arbeidsledig siden 1.nov iår, har tenkt å søke om omskolering pga.min rygglidelse( skoliose) har ikke fått legeerklæring enda ( det er ikke bare, bare å få time hos spesialist lenger)til arbeidkontoret slik at jeg ikke mister retten til dagpenger(har utd. som kokk og baker).

Hva vil dere anbefale å gjøre slik at jeg får mest mulig utbytte av systemet slik det er idag? Bør jeg få meg en vikariat jobb,bør jeg søke på omskolering nå.

Fordi det blir jo bare lommerusk å få stønad av arb.led.trygden det har jeg ikke råd til, hjelp meg værsåsnill.Hva bør jeg gjøre??

Har en samboer( far til barnet) som jobber, men han er selvstendig næringsdrivende og får meget variert lønn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12735-arbeidsledig-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Vil du ha mest mulig ut av systemet så er det smart å jobbe mye i minst 6 mndr, og få dagpenger til du tar permisjon.

Da får du fødselspenger beregnet ut fra de 6 beste mnd av de siste 10 mndr før permisjon.

Om dette er en lur løsning i forhold til barnet, i forhold til helsa di og om du i det hele tatt får dagpenger kan jeg ikke vurdere her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12735-arbeidsledig-og-gravid/#findComment-62704
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...