Gå til innhold

vet ikke om dette er vanlig..

Anbefalte innlegg

Gjest erdetdet?

men jeg føler meg så ekkel. Det kommer når jeg er avslappa, etter trening eller hvis jeg har tatt em lang varm dusj. Får en ubehagelig følelse, og vondt i magen. Jeg kan ikke slappe helt av for jeg blir dårlig av det.

Flere her som har det slik?

Er det vanlig etter dårlige seksuelle opplevelser?

Hva kan jeg gjøre med det? Vil føle meg bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127366-vet-ikke-om-dette-er-vanlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Dessverre er det veldig vanlig... Og jeg tror at eneste måten du kan bli kvitt denne følelsen på, er når du får plassert all skyld og skam der det hører hjemme - nemlig på den eller de som har gjort deg vondt.

Den ekle følelsen du kjenner... skammen og avskyet - det hører ikke hjemme hos deg! Men det er dessverre du som må bære det inntil du kan plassere det på riktig sted.

Lykke til!

Hei. Vet ikke om jeg skyter skivebom nå. Jeg har hatt mange lignende opplevelser. Blir f.eks kjempedårlig og nesten klar for å besvime når jeg går tur og blir varm og svett. Psykologen min mente at det hang sammen med overgrep som skjedde når jeg var liten. kanskje ble jeg varm, svett når overgrepene skjedde. Kanskje du får assosiasjoner til overgrepene når du er varm og avslappet- det var kanskje slik du følte det på kroppen der og da. Jeg tror at det henger sammen. Jeg har lært meg å akseptere denne "angsten". Det er kroppens måte å huske ting på. Kan du snakke med noen om det?

Gjest erdetdet?

Hei. Vet ikke om jeg skyter skivebom nå. Jeg har hatt mange lignende opplevelser. Blir f.eks kjempedårlig og nesten klar for å besvime når jeg går tur og blir varm og svett. Psykologen min mente at det hang sammen med overgrep som skjedde når jeg var liten. kanskje ble jeg varm, svett når overgrepene skjedde. Kanskje du får assosiasjoner til overgrepene når du er varm og avslappet- det var kanskje slik du følte det på kroppen der og da. Jeg tror at det henger sammen. Jeg har lært meg å akseptere denne "angsten". Det er kroppens måte å huske ting på. Kan du snakke med noen om det?

Ja, jeg har tenkt på det, og du har rett. Jeg går til behandling. Skal prøve å jobbe med det. Prøver å akseptere det som har skjedd. Vanskelig. Jeg trodde at jeg var sterkere, at jeg ikke hadde fått noen ettervirkninger, men har tatt grusomt feil. Hardt å innse det.

Takk for svaret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...