Gå til innhold

Hjemløse katter og kattunger...

Anbefalte innlegg

Gjest Katteelsker

Nevøen min går på skole like ved et asylmottak hvor det florerer voksne, halvvoksne katter og et par kattunger. Vi var der i dag for å ta med oss de forkomne kattungene og mora for å forsøke å finne et hjem til dem.

Fikk sjokk da jeg så hvor mange hjemløse katter som strifet rundt der. Flere av dem var avmagra, en haltet og de var vettskremt og kjempesultne. Vi tok med mat til dem og de kastet seg over den...

En av asylsøkerne kom med et par voksne katter i nakkeskinnet og sa vi måtte ta dem med. Han fortalte på gebrokkent engelsk at flere av disse kattene var blitt mishandlet og drept.

I morgen tar vi med bur og henter noen av dem. I første omgang mor med 2 barn.

Er det noen dyrekjære DOLere som bor i Vest Agder eller Aust agder som kunne tenke seg en av disse kattene? De trenger sårt et stabilt og godt hjem, for resten av livet...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/127371-hjeml%C3%B8se-katter-og-kattunger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Skulle gjerne hjulpet deg, men har 2 katter selv, og det er visst mer enn nok i følge husbonden.

Men jeg vil bare si at jeg syns det er kjempeflott at du tar tak i problemet! Folk som deg skulle vi hatt mange fler av!

Du har ikke kontaktet dyrebeskyttelsen da? Kanskje de kan hjelpe deg med å finne nye hjem til kattene?

Lykke til videre!!

Ta kontakt med dyrebeskyttelsen, de vil nok hjelpe dere mye.

Dette er et problem jeg har irritert meg over i mange år gett. Alle skal ha katt og så er det bare å la den streife rundt for mange, og det ploppes kattunger i hytt og pine som ingen tar seg av.

Med tanke på de strenge regler og krav hundeeierne har å forholde seg til så er kattehold helt uten kontroll sånn generellt synes nå jeg.

Men det var ikke det du spurte om... :)

Nei, kan desverre ikke ta noen, har fem selv.

Kontakt dyrebeskyttelsen og få også hjelp til å stoppe for inntak av nye katter på mottaket hvis det lar seg gjøre.

Lykke til.

Hilsen...

Gjest strandhai

Nei, men jeg tror jeg fløtter nå. Folk som mishandler katter og andre dyr skulle vært bura inne for livstid. Skjønt jeg er ikke imot slakting osv. Ett sted går grensen!

Ta kontakt med en dyrevern gruppe som holder til i nærheten, skriv brev til kommunen og fortell om problemet. Vi hadde masse hjemløse katter her oxo for et par år tilbake, men kommunen fikk fanga inn alle sammen og sterilisert de, og ga behandling til de kattene som trengte det. Så nå formerer de seg ikke lenger hvertfall. Tror flesteparten ble omplasert oxo.

Gjest Katteelser

... og nå ligger de og koser seg i varmen fra varmekablene på badet. Det er sååå godt å se!!

Moren er veldig hengiven og ikke engstelig en plass. En ordentlig kosete og hengiven katt... :o)

Kattungene er ganske sky, men etter litt godsnakking og blunking med øynene (betyr ikke vær redd) så får jeg endelig klappe dem og de maler og vrir seg rundt på ryggen og koser seg...

De må nok bearbeides litt før de er gibortklare. Men jeg synes dette lover bra... :-)

Fremdeles ingen som har et trygt og godt hjem å tilby dem?

De trenger stabile og varme mennesker som er villig til å forplikte seg 110% ca 12-14 år fremover i tid.

Ingen kan hjelpe alle, men alle kan hjelpe noen...

PS: Skal lage en egen nettside med bilder og mer info om dem i løpet av kvelden eller morgendagen.

Dere hører fra meg igjen...

Annonse

Gjest at du gidder..

Har det blitt bevist at dyr føler smerte?? Nei. Hvordan kan man vite at det ikke blir det samme som når vinden ULER? Har den vondt, den også?

Det er mye mulig at katter føler ubehag, og at det er noe mer hos dem enn bare predestinerte hyl, men det vet vi jo ikke! Si meg, gjør du dette i tilfelle? Sånn for sikkerhets skyld??

Har det blitt bevist at dyr føler smerte?? Nei. Hvordan kan man vite at det ikke blir det samme som når vinden ULER? Har den vondt, den også?

Det er mye mulig at katter føler ubehag, og at det er noe mer hos dem enn bare predestinerte hyl, men det vet vi jo ikke! Si meg, gjør du dette i tilfelle? Sånn for sikkerhets skyld??

Smerte vurderes nettopp ut fra opptreden, når det gjelder dyr. Det var sånn vi vurderte det på mennesker før også, og ingen var i tvil om at det var noe man burde unngå.

Selv om dyr (høyerestående pattedyr) er forskjellige fra mennesker, reagerer de likt, når det kommer til smerte. Dette danner grunnlaget for at man går ut fra at de føler smerte på samme måte som oss, og det er i alle fall ikke grunnlag for å tro at det ikke er plagsomt for de.

Hvis du er interessert, les litt mer om emnet, f.eks. hva de som driver med dyreforsøk tror.

Gjest Tutleguri

Det VARMER i hjerterota når jeg "treffer" sånne som deg, som virkelig bryr seg og GJØR NOE for å hjelpe dyr som lider. All ære til deg, Katteelsker!

Det er vanvittig at voksne folk skaffer seg katter, uten å tenke over konsekvensene. De hverken steriliserer/kastrerer katten eller gir den p-piller. Så kommer ungene, og de blir helt fra seg fordi de ikke finner eiere.

Blir så sint, så sint!

Jeg har selv 2 hannkatter, og så snart de viste tegn på kjønnsmodning, bar det avsted til Doktor Balleklipp.

Det er en enkel og kjapp prosedyre, og det koster ikke all verden!

Hvorfor kan ikke ALLE katteeiere vise såpass ansvar?

Smerte vurderes nettopp ut fra opptreden, når det gjelder dyr. Det var sånn vi vurderte det på mennesker før også, og ingen var i tvil om at det var noe man burde unngå.

Selv om dyr (høyerestående pattedyr) er forskjellige fra mennesker, reagerer de likt, når det kommer til smerte. Dette danner grunnlaget for at man går ut fra at de føler smerte på samme måte som oss, og det er i alle fall ikke grunnlag for å tro at det ikke er plagsomt for de.

Hvis du er interessert, les litt mer om emnet, f.eks. hva de som driver med dyreforsøk tror.

Hvis man slår en hund, hyler den. Hvis man lar være å smøre et tannhjul, piper det. Høyt! See?

"Har det blitt bevist at dyr føler smerte?? "

Sjekk årstallet på pc'n din, er du snill. Står det 2003 på din også?

Kizza1365380506

Har katt selv og kan garantere deg at den føler smerte. Har du ett dyr du kjenner godt ser du det på øyene og kroppsspråket at den har det vondt.

Vår katt for eksempel, hopper kun opp på mitt fang når den trenger hjelp til å stelle ett sår, ta vekk en flått eller lignende. Han vet hvor han får hjelp.

Mvh

Ehhem.. *kremt*.. fulgte du med i biologitimene på skolen?

Katter og hunder er veldig likt bygget som oss. Med hjerne, skjelett, nervesystem, indre organer, blod, urin.. akkurat som oss mennesker. Så i utgangspunktet er vi laget over samme "mal".

At dyr føler smerte kan måles ved at de unngår stimulans som antas å gi smerte. Det er poenget med strømførende halsbånd, for eksempel....

Annonse

Har katt selv og kan garantere deg at den føler smerte. Har du ett dyr du kjenner godt ser du det på øyene og kroppsspråket at den har det vondt.

Vår katt for eksempel, hopper kun opp på mitt fang når den trenger hjelp til å stelle ett sår, ta vekk en flått eller lignende. Han vet hvor han får hjelp.

Mvh

Min mor snakker med blomstene sine. Hun mener at de åpner seg for henne når hun åpner seg for dem. Om hun snakker om været, merkes ingen forskjell på plantene. Om hun derimot snakker om ekteskapet..

Din subjektivitet og ditt begrep om kommunikasjon med kattene er ikke noe objektivt. Objektiviteten må være et ideal.

Ehhem.. *kremt*.. fulgte du med i biologitimene på skolen?

Katter og hunder er veldig likt bygget som oss. Med hjerne, skjelett, nervesystem, indre organer, blod, urin.. akkurat som oss mennesker. Så i utgangspunktet er vi laget over samme "mal".

At dyr føler smerte kan måles ved at de unngår stimulans som antas å gi smerte. Det er poenget med strømførende halsbånd, for eksempel....

Har hunder og katter noen gang snakket? Nei? Hvordan kan du da skille deres signaler fra pipelyder fra en annen gjenstand? Du tar det for gitt at sånn er det, fordi du har et emosjonelt forhold til dyr. Kosedyr eller dyr, spiller egentlig liten rolle.

Kizza1365380506

Min mor snakker med blomstene sine. Hun mener at de åpner seg for henne når hun åpner seg for dem. Om hun snakker om været, merkes ingen forskjell på plantene. Om hun derimot snakker om ekteskapet..

Din subjektivitet og ditt begrep om kommunikasjon med kattene er ikke noe objektivt. Objektiviteten må være et ideal.

Så er det bevist at blomster trives bedre om du snakker med dem. Men det har jo ikke noe med hva du sier men pusten din.

Hva dyr angår så må du jo være ganske naiv om du mener at dyr ikke har følelser, kan kjenne smerte for ikke å snakke om at de blir fornærmet når de ikke får det som de vil.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...