Gå til innhold

Bekkenløsning


kati

Anbefalte innlegg

Jeg er nå i uke 23. Formen har vært kjempebra hittil, og det var den i hele forrige svangerskap også. Men de 3 siste dagene har jeg hatt veldig vondt for å gå. Smertene er liksom helt oppe på innsiden av låret (bare venstre side). Har ikke vondt når jeg sitter, bare når jeg reiser meg, og spesielt når jeg går. Verst er det egentlig hvis jeg har sittet i ro en stund (jobber på kontor) og skal reise meg og gå. Føler at jeg vagger... Blir litt usikker på hva dette kan være, om det er det man kaller bekkenløsning, eller om det er noe "forbipasserende". Vet du?

Kan kanskje nevne at både min mor og søster har vært mye plaget med bekkenløsning i sine svangerskap. Er det forresten arvelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Vid beckenlossnig har man ont i fogarna på båda sidor om ryggen(korsryggen) och i skambenet framtill. Jag tycker att du skall vänta med och se hur detta utvecklar sig. Eftersom du inte hade ont vid din förra graviditet, så får vi hoppas att du slipper det också denna gång. "Vanliga" ryggsmärtor av och till är dock vanligt, spesiellt efter flera graviditeter, då kroppen varit belastad flera gånger. Om problemen blir värre, kan du få din rygg undersökt hos din doktor. Då kan de kanske ställa en diagnos. Jag har inte hört att beckenlossning skulle var ärftligt. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...