Gå til innhold

Gravid med soveproblemer


brit

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk gode svar tidligere. Nå ber jeg om tips i forbindelse med søvnproblemer/søvnmangel.

Jeg er stuptrøtt på kvelden og går og legger meg kl. 10. Er oppe 2, noen ganger 3 ganger for å tisse, eller bre over/putte smokken i minstemann (ligger på eget rom).

Men, tilbake i seng får jeg ikke sove, vrir og vender på meg til jeg blir helt tullete.

Minstemann (14 mnd) våkner ofte kl 6 - men ligger og prater med seg selv i en times tid. Noen ganger sover han til 7.30.

Når han sover formiddagshvilen sin, så er jeg for "våken" til å klare og sovne, enda så trøtt jeg er.

Er det noen som har noen råd? Homeopatimedisin? Glass rødvin? Te? Noen kjerringråd?

Jeg er et sted mellom 16 og 20 uker på vei - skal til UL neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Sömnproblem är inte en lätt fråga med ett enkelt svar. Anledningen till sömnsvårigheter kan bero på många orsaker. I balnd går kroppen på "hög varv" och har svårt att koppla av. Med ett litet barn hemma som kräver mycket på dagen och natten, gjör att den fysisk och psykiska belastningen kan bli för stor. Gjör allt du kan för att lägga tillrätta också för dina egna behov. Försök att lägga dig mitt på dagen med ditt barn, torts att du inte trött. Att få vila kan också hjälpa mot trötthet. Kanske kan du lägga dig på ett eget rum, så att din mann kan gå upp till barnet på natten. Att dricka något rogivande hälsote, innan läggningsdags, kan också hjälpa. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...