goete Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Lider av schitztyp peronlighetsforstyrrelse sies det. Har hatt denne personlighetsforstyrelsen i snart 9 år, er det noen sjanser for å bli frisk av den igjen. Hva er den beste behanlingsformen for denne lidelsen. Har gått i psykoterapi men kom lite eller ingen vei, de ville fokusere på barndom men jeg fikk den utløst gjennom rusmisbruk da amfetamin, hasj og alkohol for det meste. Det jeg sliter med er selvopplevelsen av meg selv, tap av tanker/tankeblokkeringer der jeg ikke greier og skape opplevelser av det blir pratet om og av det som skjer rundt meg- greier ikke å "forstå" det jeg blir forklart, skal lære, det er som jeg er blitt "dum". Før jeg fikk denne lidelsen gikk jeg ut fra skolen med 5 i snitt, var lettlært og kjapp i tankegang og lettforstående. Det er som dette er borte, blokkert innenifra og jeg har også angst for tanker fordi jeg utløste en angst for å bli gal mens jeg ruste meg, brukte fleinsopp som utløste noe i meg som har blitt ett traume i ettertid. Angsten for å bli gal, ikke boklig forklart som psykose eller noe slikt men at jeg ikke skal ha kontroll på tankene,meg selv.I tilegg er det som jeg er blitt avsondret fra "kontakt" ut mot verden, det er som det er noe som er inni hode som gjør meg fjærn og til tider oppleves det bare som det er svart i hode, ingen tanker liksom og vanskelig å ha "kontakt", ha indre opplevelser av verden. Psykologene fokuserer på barndom, foreldre og de greide faktisk å få meg til å oppleve at alt var mor/far,barndom som var skyld idette. Det førte meg inn i enda mere avsondrethet fra dem og resten av verden.Jeg kaller det feilbehandlig i ettertid, min mor har bestandig stilt opp for meg men hos psykologen ble hun fremstilt som schitzofren og det ødela min evne til å kunne oppleve den indre morskontakten utifra mitt indre, slik ble jeg gradvis mere og mere avsondret fra verden for så var det fars tur og gjenomgå samme prosessen og så søsken. P.g.a mye angst etter rusingen og lidelsen var familien den eneste kontaktflate jeg hadde igjen ut mot verden for resten av verden var blitt stor og for skremmende men den angsten skulle ikke fokuseres på. Så hva er det egentlig som feiler meg, og kan det gjøres noe med det. Går det an og rette opp rus-skader som psyken lider av. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/127521-schitzityp-personlighetsforstyrelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.