Gå til innhold

polypper i livmor- til Mette Moen


mare

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp gjennomgått mitt første icsi forsøk som da var mislykket. Jeg gikk så til gynekologen fordi jeg syntes at få undersøkelser har blitt gjort av meg, kun innvendig UL og hormonprøver. Legen mener det ikke er nødvendig å gjøre mer da jeg er bare 30 år... Jeg fikk ved dette besøket opplyst at alt så bra ut, men at jeg har en muskelknute ved inngangen til livmora samt noen polypper. Legen mente at dette ikke har noen betydning for mine muligheter for å bli gravid og at lap/hsg ikke er nødvendig. Er du enig i dette ?

Jeg har nå hørt om flere som har fått fjernet polypper før prøverørsforsøk p.g.a. disse fungerer som en slags hormonspiral... Kan du si noe om polypper i livmor og hvordan jeg skal forholde meg ?

Ved forsøket hadde jeg mange egg(13) og fikk gode tilbakemeldinger fra legene.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis det er polypper i selve livmoren kan det muligens ha betydning for graviditet, men det kommer an på hvor de er plassert. Polypper i livmorhalsen har neppe betydning. Det vil gynekologen sikkert kunne vurdere, og de utførte vel også ultralyd i forb . med ICSI-forsøket? Du kan ta opp spørsmålet ved infertilitetslegene før evt nytt ICSI forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...