Gå til innhold

Vanskelig å få forbrukslån...:-(

Anbefalte innlegg

Hei!

Får mest lyst til å gi opp...trenger et lån på 200000 raskt.Veldig viktig! Har søkt alle steder jeg vet om.(tekst-tv og nettet)

Har fast inntekt,ikke reg.betalingsanmerkninger,alltid hatt orden på økonomien.

Tjener 350000 i året,og har et "lite" lån på 150000. Lav husleie og i det hele tatt...

Er det SÅ vanskelig få lån f.eks hos ge-bank eller hurtiglaanet.no da? Tenkte de ville tjene penger jeg.. Blir fortvilet,får avslag på avslag.men- noe avslagsgrunn har de ikke.Hvorfor?? Trodde det var en enkel sak å få slike dyre lån hos de.Sky-høye renter..Lånet tenkte jeg å tilbakebetale i.l.a ganske kort tid. Skrev 10 år,men blir toppen 1 år.

SÅ- Har du gode råd til hvordan få lån av slike "utlånere"? Og - vet du om noen som er litt greiere enn disse som er nevnt her?

Takk for svar!

Fortsetter under...

Heisann!

Det du trenger pengene til - er ikke det noe som du kan argumentere med bankene om at du trenger?! Slik at du kan få et vanlig bank-lån - med en noenlunde overkommelig rente - og rask nedbetalingstid?!

Kan ikke tenke meg at bankene stiller seg på bakbeina når du har en såpass god inntekt, og så lite lån fra før?!

Gjest Akutt behov for penger

Tja... du gir ikke så mange opplysninger... men...

Hvis du trenger pengene til å anskaffe noe, f.eks. bil, leilighet, så kan du stille det som sikkerhet, og sjansen for å få lån øker.

Hvis du allerede HAR bil eller leilighet som du kan stille som sikkerhet, likeså.

Hvis du ikke eier noen ting som kan brukes som sikkerhet, allerede har et forbrukslån på 150.000, akutt trenger 200.000 - da stiller jeg spørsmålstegn ved to ting. Hva skal du ha så mye penger til, og har du egentlig noen særlig orden på økonomien din?

Å låne 200.000 uten sikkerhet er MYE penger! Har du så ryddig og god økonomi som du sier, så burde du hatt penger i banken. 350.000 i inntekt og nesten ingen lån / andre utgifter.

Mange av disse utlånsbedriftene, f.eks. GE Capital, låner deg maks 50.000 - 100.000.

Kort sagt tror jeg du må se på din egen økonomi - med et kritisk blikk. Ville du lånt penger til deg selv, hvis du var en bank?

Annonse

Hvis jeg leker at jeg er ansatt i en bank vil jeg tenke dette:

"Nesten 30 år, god inntekt, lav husleie, ingen barn, og så vil hun ha 350 000 i forbrukslån, og hun har ikke spart systematisk i banken min alle disse årene. Hmmm - er det dette hun kaller "orden i økonomien"? Hva har hun demonstrert av sparevilje før? Å betale tilbake et lån krever jo stor sparevilje. Med så god inntekt hadde jeg forventet at hun heller tenkte på å kjøpe bolig i den alderen."

Husk at det er veldig forskjell på å låne ut penger med og uten sikkerhet - f.eks. et hus. Ville du ha lånt ut 350.000 til noen du ikke kjenner, uten sikkerhet. Hvis ikke, hvorfor skulle banken tørre? Det er jo andre folks penger de låner ut. Hvis de likevel gjør det, må de regne med mye tap, det er det den høye renta går til å dekke.

Et tips til: vil du låne over ett år eller 10 år? Det er veldig stor forskjell for en som vurderer lånet ditt. Veldig! Si det antall år du mener.

Er det så rart?

Hvordan hadde du tenkt å betale tilbake 200 000 med renter i løpet av et år, når du kun tjener 350 000 (netto?), har husleie og et "lite" lån utenom?

Og hva er det som er så viktig? Bankene vurdere jo ut fra hva du skal bruke lånet til.

De er ikke nødvendigvis greie hvis de gir deg lånet, dersom de mener du ikke klarer å betale det tilbake.

Er det så rart?

Hvordan hadde du tenkt å betale tilbake 200 000 med renter i løpet av et år, når du kun tjener 350 000 (netto?), har husleie og et "lite" lån utenom?

Og hva er det som er så viktig? Bankene vurdere jo ut fra hva du skal bruke lånet til.

De er ikke nødvendigvis greie hvis de gir deg lånet, dersom de mener du ikke klarer å betale det tilbake.

Nå er jeg litt stygg: Noen får "bombesikre" aksjetips som skal fikse slike regnestykker som ikke går opp. Så fins det svart arbeid etc etc.

Det er i slike baner banken kan begynne å tenke når man presenterer umulige regnestykker. Hvis de ikke tenker kriminalitet, da.. Altså ikke noe god markedsføring av egne økonomiske evner.

Problemet er som petter smart sier at dette oppfatter ikke banken som sikkert.

Søk om 50 000 fra hver av dem, uten å si fra til de andre.

Heheher var det mange ulike svar! Takk for de!

Skal ikke opplyse for mye her vet du..Blir innviklet det. Mange utlånere reklamerer jo med at "har du 950 kr,kan du låne 50000 hos oss" f.eks.. Men - det er jo bare tøv.

Har søkt mange steder,ikke noe positivt svar,enda.LÅN UTEN SIKKERHET og bla bla,men hva betyr det? Jo,ingen kausjonist og ikke har man noen verdier..

Hadde jo ikke,petter smart=), tenkt å betale det tilbake på 1 år,hvis jeg ikke hadde hatt et hus som selges snart.. Og-jo kortere tilbakebetalingstid,jo større månedsavdrag. Men,mulig det er lettere få lån hvis dette oppgis...

Takk for svar!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...