Gå til innhold

amming og allergi

Anbefalte innlegg

Jeg og pappaen er allergisk,og jeg undrer på hva jeg bør unngå å spise mens jeg ammer,for å minske sjangsene for at hun også bli allergisk,og hvor forsiktig jeg skal være.

F.eks. hvis jeg skulle unngå egg,kunne jeg da spise pølser og majones som inneholder egg?

(hvilke mengder av det ev. allergifremkallende stoffet skal en forholde seg til?)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12779-amming-og-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære tiliti

Det er ikke vist at det forebygger allergi om du lever på diett mens du ammer, tvert i mot kan det være uheldig for deg hvis du ikke får alle de næringsstoffene du trenger. Så lenge ungen er frisk, ikke viser tegn til eksem eller allergi forøvrig kan du spise helt vanlig kost. Du skal bare unngå sterke krydder og mat som du ser ungen får mageknip av.

Hvis barnet ditt får eksem, og da mener jeg mer enn vanlig spedbarnsutslett, stiller saken seg annerledes - da kan det tenkes at det er ting hun får gjennom morsmelken som forverrer eksemet. Men, så lenge hun er frisk - spis helt normalt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12779-amming-og-allergi/#findComment-63021
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...