Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min bror ble for noen måneder siden utsatt for en ulykke i Spania, og fikk flere brudd på kraniet. Også synet på det ene øyet forsvant. En spansk lege fortalte at enten ville synet komme tilbake av seg selv (noe det ikke har gjort) eller så kunne det opereres, avhengig av hvor nært hjernen skaden var.

Men da min bror kom til utredning i Norge, fikk han bare beskjed om at synsnerven var kuttet av en bensplint, og at det ikke var noe man kunne gjøre.

Skal han bare slå seg til ro med dette, eller bør han oppsøke flere spesialister? Dette var en lokal sykehuslege i en småby på vestlandet. Finnes det kanskje spesialister å anbefale?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12786-%C3%B8delagt-synsnerve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pål Sand, almenlege

Kjære ego2.

Broren din er selvfølgelig blitt vurdert av en øylege el.en neurokirurg.Sannsynligvis er vurderingen som er blitt gjort riktig.Imidlertid ville jeg igjen ha kontaktet legen som foretok vurderingen og spørre ham el.henne om det er mulig å få en ny vurdering.De fleste leger vilikke ha noe imot dette særlig når det får slike konsekvenser som hos din bror.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12786-%C3%B8delagt-synsnerve/#findComment-63167
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...