Gå til innhold

Hvorfor har jeg så stor livmor?


Gjest Førstegangsfødende

Anbefalte innlegg

Gjest Førstegangsfødende

Ja - for det sier jordmoren min at jeg har. Er i slutten av uke 37, og fosteret snur seg til ny stilling omtrent hver dag. Hodeleie, seteleie, tverrleie. Neste uke skal jeg på sykehuset til vendingsforsøk, men babyen vil jo kanskje snu seg selv etterpå uansett?

Jeg har fått vite at den er av normal størrelse, ca 3,6 kg til termin anslo de.

Men hvorfor har jeg så "romslig" livmor mon tro? Er jo førstegangsfødende, og har ikke spesielt stor kropp! Eller kan det være noe galt med barnet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tror inte att du har så mycket större livmoder än andra gravida kvinnor.Det är bara så att alla barn inte blir fixerade av olika anledningar (som man oftast aldrig får reda på). Vid fullgången tid är det dock bara 3% av alla barn som ligger i sätesändläge. De allra flesta barn vänder sig alltså till huvudläge vid termin. Chansen för att något skulle vara galet med barnet, är mycket liten. Vid vändningsförsöket kommer det att gjöras ett ultraljud och då ser man att allt ser bra ut med barnet. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...