Gå til innhold

Juleønske..


nerdie

Anbefalte innlegg

Kjære jordmor. Har en del ting jeg lurer på, men alt i alt bunner det i en ting...jeg har så lyst til å overraske samboeren min med en positiv gravidtest i julestrømpen.

Jeg har ganske regelmessige menstruasjoner, varierer mellom 28 og 30 dager. Tirsdag 12 des viste Clearplan at eggløsningen var like rundt hjørnet, og vi lot det "stå til". Neste mens kommer forhåpentligvis ikke, men om den gjør skulle den ha kommet alt fra 27-30 des.

Spørsmålet er nå om jeg kan ta en test julaften, har nemlig hørt at det finnes en som viser resultatet en uke før(RFSU?). Men er denne sikker?

Håper du/dere har tid til å svare meg.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo prøve, men om du får negativt resultat er det ikke sikkert det er riktig - det er mange som har dårlig erfaring med RFSU sin test. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville prøvd CB, jeg. Den reklamerer ikke for å kunne teste tidlig, men min erfaring er at den viser positivt minst like tidlig som RFSU. Hva med å prøve begge? Får du en svak strek på en av dem legger du den i strømpen! (Men vær obs på at streken kan forsvinne igjen etter en liten stund når du tester tidlig!)

*krysser fingre*

Hilser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av denna test. Det hörs dock inte ut som denna skulle var 100% men det kanske finns andra här , med bättre erfarenhet an dednna test? Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...