Gå til innhold

Kan insulin gi økt testosteronnivå/skjeggvekst?

Anbefalte innlegg

Gjest Windsong

Kan insulin gi økt testosteronnivå/skjeggvekst?

Hei!

I løpet av det siste året har jeg hatt litt "skjegg" ytterst, under haka.

Nå har jeg vært på kurs, hvor en sjukdomsfelle som er sjukepleier nevnte noe om at insulin kan ha denne effekten.

Stemmer dette? I så fall: Er det vanlig at det kommer etter noen års fartstid, eller ville det ha oppstått tidligere om det skyldtes insulinet?

Er det andre med dia. som opplever dette?

Jeg har hatt diabetes i 4,5 år, og brukt Humalog/Insulatard det meste av tida. Nå har jeg nettopp begynt med pumpe (dermed kun Humalog).

Er 19 år

På forhånd takk! Mvh

Fortsetter under...

Gjest Stein Vaaler

Hei

Jeg tror ikke din insulinbehandling i seg selv vil gi økt hårvekst.

Ved såkalt insulinresisetens hvor kroppen selv kompenserer med å produsere store mengder insulin er det mulig at dette hos noen kan lede til uren hud og økt hårvekst. Dette er imidlertid en helt annen situasjon enn å få insulinbehandling fordi man selv ikke lager insulin.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...