Gå til innhold

Anbefalte innlegg

skjære bort stram forhud på penis

hei jeg har et problem med at forhuden eller for å være mere detaljert, så er det en "ring" på toppen av penis som er så stram at jeg ikke får dratt ned huden rundt.

all form for uringering og slikt går fint...

så det jeg lurer på er om jeg kan fikse dette selv?

kan dette sjæres bort ved hjelp av en skarp kniv ?

kan jeg gjøre dette selv ? ( er det farlig? )

jeg har tidligere dratt ned forhuden ved hjelp av "rå makt" det gjorde kjempe vond, jeg fikk noen sår... og så svei det.

men da fikk jeg iallefall dradd ned huden... men av en eller annen merkelig grunn så grodde det til igjen... og den "ringen på toppen" ble akkuratt like stram igjen....

(dette er flere måneder siden nå)

ellers så er kan det nevnes at jeg er tidelig i 20 årene...

jeg har vel hatt det problemet i bort i mot 1 år nå...

- han

Fortsetter under...

Gå til legen!

jeg hadde håpet på et svar

fra en lege da...

kan jeg pådra meg noen alvorlige

skader eller vil det bare blø litt og så bli bra igjen etter

en stund/dager ??

etter alt det er bare en

"ring" på toppen av penis...

altså det er kun den jeg har

tenkt å gjøre noe med...

Trygve Talseth, Urolog

Nei, dette kan du ikke klare å ordne selv. Det trengs en mindre operasjon. Det vanlige er at denne trange ringen blir utvidet ved at det legges flere små snitt på tvers av "ringen" og syes slik at det blir bedre plass.

Ta kontakt med urolog før det blir altfor mye arrvev.

jeg hadde håpet på et svar

fra en lege da...

kan jeg pådra meg noen alvorlige

skader eller vil det bare blø litt og så bli bra igjen etter

en stund/dager ??

etter alt det er bare en

"ring" på toppen av penis...

altså det er kun den jeg har

tenkt å gjøre noe med...

Jeg har tatt denne operasjonen og det var fort gjort. Det hele ble utført som dagkirurgi (kom fastende om morgenen og var hjemme før 14 på dagen) og det var ikke noe blod å snakke om engang!

Man må bare passe på å dra forhuden ofte tilbake den første tia, eller så kan det stramme seg igjen, men det vil forhåpentligvis legen din fortelle deg. Jeg fikk også en salve som skulle gjøre huden mykere etter operasjonen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...