Gå til innhold

Enslig forsørger/ekstra småbarnstillegg


Sissle

Anbefalte innlegg

Har vært enslig forsørger siden oktober i fjor. Har to barn, en på snart fire og en på to år.

Er student og har rett på full overgangsstønad og en ekstra barnetrygd.

Det jeg lurer på er om jeg har rett på ett ekstra småbarnstillegg, det har jeg nemlig ikke fått, selv om den yngste er under tre år.

Håper du kan svare meg :-)

mvh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Ja, det har du rett på. Og du skal ha etterbetalt helt fra oktober, så sant du søkte om utvidet barnetrygd innen 31.1.00 og oppfylte vilkårene for et ekstra småbarnstillegg hele perioden.

http://www.lovdata.no/all/hl-19461024-002.html#3

Bestemmelsen betyr at det er søknadsdatoen - den dato du søkte om utvidet barnetrygd - som gjelder, ikke den dagen du påpeker at du har fått for lite.

Dersom du på søknadstidspunktet ikke fylte vilkårene for ekstra småbarnstillegg, skal du ha etterbetalt fra den dato du fikk full overgangsstønad.

Dette fordi ekstra småbarnstillegg ikke er en egen ytelse som du skal søke på spesielt, trygdekontoret skal selv passe på at du får den når du har rett på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...