Gå til innhold

høyt blodtrykk?


Gjest Sirimor

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er nå gravid i uke 27, og var til kontroll for en uke siden. Blodtrykket mitt hadde da steget til 130/90. Tidligere har det vært 105/70, 110/65 og 110/70. Jeg ble litt bekymret etter at jeg kom hjem. Legen sa ikke så mye om det, bare at det var litt høyt. Har hatt en litt vag hodepine som kommer og går litt. Urinen min er L1+. Fingrene er litt mer hovne enn de har vært før(men ikke mye). Nå er jeg litt bekymret. Skal til kontroll 2. uken i januar. Burde jeg fått målt blodtrykket mitt før det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hadde samme symtomer som du (er i uke 32) og ble rådet til og ta med meg en urinprøve og dra på legekontoret og sjekke. :)

Det lønte seg, ble sykemeldt og var ofte på sjekk i uka som var. Det var ikke no galt denne gangen, men det var deilig og få det sjekket. :)

synes du skal ta med deg urinprøve på mandag og dra til legen din jeg. Det skader ikke og få det sjekka. :) bedre og bli sendt hjem med beskjed om at alt står bra til, enn og ikke sjekke i det heletatt. :)

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Om du har problem med huvudvärk samtidigt som du har blivit mera svullen(hoven), tycker jag att du skall ringa din doktro i morgon. Det är då bättre att få kontrollerat blodtrycket och urinen en gång för mycket , än en gång för lite. Spesiellt, då du antagligen annars kommer att oroa dig under julen. Kissa morgonurinen i en mugg och ta med dig detta för en undersökning. Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...