Gå til innhold

høyere hjelpestønad?

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 2 år og 3 mnd., med uttalt astma. Jeg har fått innvilget hjelpestønad sats 1 (918,- pr. mnd.), jeg mener vi bør ha rett til en høyere sats. Når han er "frisk", får han medisin hver 3 time på dagtid, men ikke om natten. I "friske" perioder, kaster han opp minst 3/4 ganger pr uke. Når han er syk, må han ha medisiner hver 3 time hele døgnet, og ofte ender det opp på sykehuset for en Betapredkur på 3 dagers tid. I en syk periode, kaster han opp 8/10 ganger om dagen/natten. Oppkast kommer som regel alltid etter en real hostekule, og er som regel fylt med slim. I tillegg til dette har han 2 eldre brødre som vi stadig må passe ekstra godt på så ikke de "jager" han opp, for da blir han alltid tungpustet og får hostekule. Jeg vil jo tro at vi kanskje burde ha rett til høyere hjelpestønad, men jeg orker ikke ta meg tid til en masse papirarbeid for å søke mere stønad hvis det ikke har noen hensikt. Derfor håper jeg noen kan hjelpe meg med dette spørsmålet. På forhånd, takk for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12831-h%C3%B8yere-hjelpest%C3%B8nad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

For at du skal faa et saa godt svar som mulig for barnet ditt, foreslaar jeg at du henvender deg til vaart forum for allergi fordi her vil du finne leger som arbeider med barn og astma. De vil bedre kunne veilede deg i jungelen av paragrafer. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...