Gå til innhold

langvarig mensen etter fødsel


Miso

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg fikk en gutt for 9 mnd siden, etter å ha prøvd i 3 år. Jeg har fått diagnosen PCO men vi klarte det allikevel, etter hjelp med hormoner.

I allefall så har jeg fått igjen mensen nå, dette er 2 gangen jeg har den siden fødselen. Første gangen var det veldig lite og varte ca 1 uke. Denne gangen er det kjempe mye og det er nå gått 3 uker !

Jeg har hatt det slik en gang tidligere (mens vi prøvde å bli gravide) da ringte jeg gynekologen som jeg gikk til og fikk resept på Primolut og det virket ok. Men nå har jeg jo ikke vært til denne gyn. på kjempelenge og det er ikke akkurat lett å få tak i han (jobber på sykehus)så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre?

Det er uker med ventetid for å komme til en gyn. og jeg vil ikke ta en undersøkelse til min vanlig lege. Trenger råd, er det bare å vente på at den skal slutte av seg selv ? Kan jeg bare be min vanlige lege om resept uten å måtte ta en undersøkelse ? Kan det være noe farlig ?

Jeg er lett bekymret nå i juletida og håper noen kan

hjelpe meg ?

Klem fra miso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis blødningen ikke viser tegn til å avta, bør du søke lege. Man må avklare at du f.eks., ikke er gravid eller har abortert. Du kan ikke gjøre noe for selv å stoppe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...