Reidar Papillon Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Heisan... Dårlige reaksjoner etter grovt overgre sex/vold/rus. Livet har gått videre med mye bra. men jeg er liksom fanget i mitt eget uforstålige garn.. med varig fysisk/psykisk skade??? Etter råd og vink fra doktoronline.no er det sikkert riktig og begynne hoss en psykriater som forhåpentligvis kan formidle hjelp videre. Finnes der noen bra psykriater med kompetanse innen dette område i Stavanger, Rogaland regionen? (eller andre steder) Glad for svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
leenie Skrevet 2. desember 2003 Del Skrevet 2. desember 2003 Send meg en mail på [email protected], så kan jeg gi deg noen navn 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-783729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniken79 Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Heisan! Vet ikke om noen psykiatere i Rogaland. Vil bare si at jeg er glad for at du ønsker å gå til en psykiater og ønske deg kjempemasse lykke til!! Håper det ordner seg for deg. Men husk at det tar tid å bli trygg på en behandler, og behandlingen tar tid. Så ikke gi opp selv om det blir tøft når du begynner å snakke om ting. Vær tålmodig med deg selv. Du er verdt innsatsen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-784962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reidar Papillon Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Heisan! Vet ikke om noen psykiatere i Rogaland. Vil bare si at jeg er glad for at du ønsker å gå til en psykiater og ønske deg kjempemasse lykke til!! Håper det ordner seg for deg. Men husk at det tar tid å bli trygg på en behandler, og behandlingen tar tid. Så ikke gi opp selv om det blir tøft når du begynner å snakke om ting. Vær tålmodig med deg selv. Du er verdt innsatsen! Hei,Anniken 79... Er glad det finnes slike mennsker som deg.(tilitt) Prøver og finne en passende psykolog for mitt problem ved hjelp av telf.katalog...??? Det finnes flere i mitt distikt...Det kan være litt vanskelig å la fastlegen min bestemme. Jeg bør komme med forslag sjøl etter min egen vudering(slik jeg ser det)...Fastlegen kan jo forstålig nok ikke alldt...Prøver og holde han litt utenfor.(pga.følelser) Det er liksom lettere å komme med anbefalinger fra andre(inkl.meg) syntes jeg...Det hele tar tid...Jeg må dra igang noe nå, da det er livsviktig for meg... Vennlig hilsen Reidar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-789142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniken79 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei,Anniken 79... Er glad det finnes slike mennsker som deg.(tilitt) Prøver og finne en passende psykolog for mitt problem ved hjelp av telf.katalog...??? Det finnes flere i mitt distikt...Det kan være litt vanskelig å la fastlegen min bestemme. Jeg bør komme med forslag sjøl etter min egen vudering(slik jeg ser det)...Fastlegen kan jo forstålig nok ikke alldt...Prøver og holde han litt utenfor.(pga.følelser) Det er liksom lettere å komme med anbefalinger fra andre(inkl.meg) syntes jeg...Det hele tar tid...Jeg må dra igang noe nå, da det er livsviktig for meg... Vennlig hilsen Reidar... Hei Reidar! Forstår at du synes det er vanskelig at andre skal velge hvilken psykolog du skal gå til. Det er jo tross alt et viktig valg. Men det er heller ikke verre enn at du kan bytte hvis kjemien ikke stemmer. Det som kan være litt lurt å tenke på er ventetiden og om de har trygderefusjon. Hvis ikke de har det kan det fort bli dyrt.....! Jeg fikk henvisning av legen min til psykiatrisk poliklinikk. Da fikk jeg ikke velge psykolog, men jeg har vært fornøyd med hun jeg fikk. Jeg fikk jo velge om jeg ville ha mann eller dame, da. Telefonkatalogen tok helt motet fra meg.... Jeg har også gått til en privatpraktiserende ca et år før jeg begynte på poliklinikken. Han fikk jeg fordi han var tilknyttet studiestedet mitt. Han var også veldig flink, men han hadde for dårlig tid. Bare samtale hver tredje uke, og jeg klarte meg ikke med det. Ble så dårlig etter samtalene at tre uker til neste gang ble uutholdelig lenge. Nå skal jeg snart tilbake til ham fordi året mitt på poliklinikken er over. Men nå tror jeg det skal gå greit. Mye har skjedd på denne tiden selv om jeg sliter fælt innimellom enda. Men det går fremover. Når jeg har det som verst klarer jeg ikke å se det selv. Da er det godt å ha noen rundt meg som kan se det og peke på det for meg. Ikke bruk altfor lang tid på å velge psykolog. Som du sier er det viktig for deg at noe skjer nå! Du trenger hjelp, Reidar. Det er fint at du vil ha litt innflytelse over valget, og det er ditt valg, men prøv å stole litt på legen din også. Kanskje det kan være lurt å spørre om h*n har en liste med psykologer, så kan du velge den av dem du vil forsøke. Det kan være de har en slik liste på DIXI også. Jeg husker ikke helt hvordan det der var, tok du kontakt med DIXI? Ønsker deg ihvertfall kjempemye lykke til med valg av psykolog. Du klarer å velge en, du er tøff nok til det. Selv om det kan være fristende å utsette det.... Jeg tror på deg ihvertfall. La meg få høre hvordan det går, da. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-789287 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reidar Papillon Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Hei Reidar! Forstår at du synes det er vanskelig at andre skal velge hvilken psykolog du skal gå til. Det er jo tross alt et viktig valg. Men det er heller ikke verre enn at du kan bytte hvis kjemien ikke stemmer. Det som kan være litt lurt å tenke på er ventetiden og om de har trygderefusjon. Hvis ikke de har det kan det fort bli dyrt.....! Jeg fikk henvisning av legen min til psykiatrisk poliklinikk. Da fikk jeg ikke velge psykolog, men jeg har vært fornøyd med hun jeg fikk. Jeg fikk jo velge om jeg ville ha mann eller dame, da. Telefonkatalogen tok helt motet fra meg.... Jeg har også gått til en privatpraktiserende ca et år før jeg begynte på poliklinikken. Han fikk jeg fordi han var tilknyttet studiestedet mitt. Han var også veldig flink, men han hadde for dårlig tid. Bare samtale hver tredje uke, og jeg klarte meg ikke med det. Ble så dårlig etter samtalene at tre uker til neste gang ble uutholdelig lenge. Nå skal jeg snart tilbake til ham fordi året mitt på poliklinikken er over. Men nå tror jeg det skal gå greit. Mye har skjedd på denne tiden selv om jeg sliter fælt innimellom enda. Men det går fremover. Når jeg har det som verst klarer jeg ikke å se det selv. Da er det godt å ha noen rundt meg som kan se det og peke på det for meg. Ikke bruk altfor lang tid på å velge psykolog. Som du sier er det viktig for deg at noe skjer nå! Du trenger hjelp, Reidar. Det er fint at du vil ha litt innflytelse over valget, og det er ditt valg, men prøv å stole litt på legen din også. Kanskje det kan være lurt å spørre om h*n har en liste med psykologer, så kan du velge den av dem du vil forsøke. Det kan være de har en slik liste på DIXI også. Jeg husker ikke helt hvordan det der var, tok du kontakt med DIXI? Ønsker deg ihvertfall kjempemye lykke til med valg av psykolog. Du klarer å velge en, du er tøff nok til det. Selv om det kan være fristende å utsette det.... Jeg tror på deg ihvertfall. La meg få høre hvordan det går, da. Vennlig hilsen Hei Anniken... Takk for din fårståelse av mitt problem. Du har gitt meg noe av den styken jeg trenger for å gå videre...Tidl. tok jeg kontakt med DIXI (kort tid tilbake) men etter endel tankespinn brøt jeg litt isammen, og har ikke fulgt opp det jeg burde. Tull av meg. Skal prøve å sjekke det du har minnet meg på. Kjenner meg sjøl igjen på noe av det du skriver. Nå må jeg prøve og manne meg opp selv om det er vanskelig. Jeg må bare gå videre...Du skal få høre mer ifra meg om jeg lykkes...Det er fint og ha deg som venn. Hilsen Reidar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-789535 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniken79 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei Anniken... Takk for din fårståelse av mitt problem. Du har gitt meg noe av den styken jeg trenger for å gå videre...Tidl. tok jeg kontakt med DIXI (kort tid tilbake) men etter endel tankespinn brøt jeg litt isammen, og har ikke fulgt opp det jeg burde. Tull av meg. Skal prøve å sjekke det du har minnet meg på. Kjenner meg sjøl igjen på noe av det du skriver. Nå må jeg prøve og manne meg opp selv om det er vanskelig. Jeg må bare gå videre...Du skal få høre mer ifra meg om jeg lykkes...Det er fint og ha deg som venn. Hilsen Reidar Heisan! Det er tøft å manne seg opp, men du klarer det! La meg høre fra deg enten det går bra eller ikke! Går det ikke på første forsøk så går det på andre. Det er tøft å skulle snakke om ting og ta kontakt med både DIXI og psykolog. Jeg synes du var tøff som klarte å ta kontakt med DIXI. Det setter i sving mange følelser og tanker. Men selv om det gjør vondt er det den eneste måten å få det ut på. Kan sammenlignes med en betent svull. Det gjør vondt å skjære i den og tømme den, og mange ganger må en skjære i den mer enn en gang. Men det er slik en får ut all dritten, og kun slik såret får en mulighet til å gro. Kanskje blir det et arr, men det gjør ikke like vondt lenger. Så prøv igjen, OK? Dessverre blir det en stund til jeg er på pc`en igjen. Ca en uke. Men skal sjekke hvis jeg får sjansen før. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-789586 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reidar Papillon Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 Heisan! Det er tøft å manne seg opp, men du klarer det! La meg høre fra deg enten det går bra eller ikke! Går det ikke på første forsøk så går det på andre. Det er tøft å skulle snakke om ting og ta kontakt med både DIXI og psykolog. Jeg synes du var tøff som klarte å ta kontakt med DIXI. Det setter i sving mange følelser og tanker. Men selv om det gjør vondt er det den eneste måten å få det ut på. Kan sammenlignes med en betent svull. Det gjør vondt å skjære i den og tømme den, og mange ganger må en skjære i den mer enn en gang. Men det er slik en får ut all dritten, og kun slik såret får en mulighet til å gro. Kanskje blir det et arr, men det gjør ikke like vondt lenger. Så prøv igjen, OK? Dessverre blir det en stund til jeg er på pc`en igjen. Ca en uke. Men skal sjekke hvis jeg får sjansen før. Vennlig hilsen Hei Anikken Jeg har igjen kontaktet DIXI i Stav...dixi ga meg noen tips...I første omgang må jeg kontakte fastlegen min med hesyn til rekivisjon (henvisning) osv...Liker ikke å utlevere meg til fastlegen, men må i det minste gjøre det jeg må for å komme videre...Har fått tid 5. januar 04. Etter at jeg har tatt opp overgrepet i one line forum har det etterhvert blitt noe lettere for meg.(noe utbrudd i begynelsen...) Tross alt må jeg videre... Det virker på meg som at du er sympatisk, har peiling, opplevet mye sjøl, skriver og svarer ok på innlegg osv... Takk for at du støtter meg Anikken *** Vennlig hilsen Reidar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-791369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniken79 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hei Anikken Jeg har igjen kontaktet DIXI i Stav...dixi ga meg noen tips...I første omgang må jeg kontakte fastlegen min med hesyn til rekivisjon (henvisning) osv...Liker ikke å utlevere meg til fastlegen, men må i det minste gjøre det jeg må for å komme videre...Har fått tid 5. januar 04. Etter at jeg har tatt opp overgrepet i one line forum har det etterhvert blitt noe lettere for meg.(noe utbrudd i begynelsen...) Tross alt må jeg videre... Det virker på meg som at du er sympatisk, har peiling, opplevet mye sjøl, skriver og svarer ok på innlegg osv... Takk for at du støtter meg Anikken *** Vennlig hilsen Reidar Så fint at du får noe ut av innleggene mine. Det gleder meg. Vil så gjerne være til hjelp hvis jeg kan. Håper det går bra hos legen. Ja, jeg har opplevd mye. Vi skrives vel igjen. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-791869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reidar Papillon Skrevet 23. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2003 Så fint at du får noe ut av innleggene mine. Det gleder meg. Vil så gjerne være til hjelp hvis jeg kan. Håper det går bra hos legen. Ja, jeg har opplevd mye. Vi skrives vel igjen. Vennlig hilsen Hei Anniken! Venter forsatt på tid hos legen... Ønsker deg em riktig god jul og godt nyttår. Mvh Reidar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-800534 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anniken79 Skrevet 25. desember 2003 Del Skrevet 25. desember 2003 Hei Anniken! Venter forsatt på tid hos legen... Ønsker deg em riktig god jul og godt nyttår. Mvh Reidar Hei! Tusen takk for julehilsen:) Ønsker deg også en fin og fredfull julehøytid, og at du kommer til å få det bedre i 2004. Julehilsen fra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/128446-overgrep-konklusjon/#findComment-800939 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.