Gå til innhold

å nei, jeg har blitt syk


Gjest termin i morgen

Anbefalte innlegg

Gjest termin i morgen

Har termin i morgen, og nå har jeg blitt syk (forkjølet, vondt i halsen og litt feber). Problemet er at jeg har herpes (type 1) i underlivet og så å si UTEN UNNTAK så får jeg utbrudd dersom jeg har nedsatt immunforsvar (sykdom, lite søvn osv). Nå er det lite både med søvn og helse, så det er jo å BE om utbrudd. (Har hatt 4 utbrudd tidligere i år, et før svangerskapet.)

Skal jeg gjøre noe, eller bare håpe på at jeg ikke får utbrudd (som jeg ikke kan huske at jeg har unngått noen gang etter sykdom), skal jeg snakke med lege eller?

Tenk om jeg får en veldig rask fødsel, og har utbrudd, slik at man ikke rekker keisersnitt? Utbruddene kan komme veldig fort, og ofte hvet jeg ikke helt om det ER herpes, før blemmene har kommet. Er så redd for å smitte barnet mitt, det er jo kjempefarlig!

Vil takke for en fin spalte, som jeg nettopp har fått tips om. Håper at du kan gi meg svar, om en ikke akkurat på en søndag vel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag har stor förståelse för att du nu är rädd och orolig. Du verkar insatt i problemet och vet då säkert också att det tyvärr inte finns mycket ,som du kan gjöra åt detta. Gjör allt som du kan för att lindra din förkylning, så får du se om du kan förhindra ett herper utbrott. Om du får värkar(rier) eller vattenavgång, skall du givetvis ringa in till förlossningsavdelningen(föden), med en gång. Då får de avgjöra om vidare handläggning. Jag tycker inte att du skall ringa dit nu, då du inte ens vet om du kommer att få ett utbrott. Jag tycker inte att du skall oroa dig över detta nu, utan försök istället att gjöra allt för att undvika en större infeksjon. Det är ju inte säkert att du kommer till att föda , föränn om 2 veckor? Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...