Gå til innhold

Dr. Moen: Smerter etter utskrapning


Gjest Trinity

Anbefalte innlegg

Onsdag på ultralyden ble det oppdaget at jeg hadde en begynnende spontanabort samt at fosteret ikke hadde hjertelyd. En utskrapning ble foretatt senere på dagen. Jeg blødde mye og hadde en del smerter resten av dagen og natt til torsdag. Torsdag var jeg fysisk i helt fin form, blødde bare littt brunt. Det samme gjaldt for fredag, men ut på ettermiddagen fredag begynte jeg å få smerter igjen. Hele natt til lørdag hadde jeg smerter. Lørdag morgen blødde jeg mye friskt blod igjen. Jeg holdt sengen hele lørdag, men våknet opp i dag fremdeles med smerter og blødninger. Er dette vanlig etter en utskrapning eller burde jeg ta kontakt med sykehuset? Jeg har ikke hatt feber og smertene er ikke sterkere enn de jeg normalt har når jeg menstruerer, bare annerledes.

Jeg er bekymret for komplikasjoner, men får "hetta" når jeg tenker på å dra til sykehuset igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Har hatt 4 spontanaborter.

Hadde det som deg en gang, da var det rester igjen. De kom ut av seg selv men legen på sykehuset skjekket meg opp med ultralyd. Et par ganger den neste uka.

Ring avd. på sykehuset og hør hva de mener.

Det kan være helt ufarlig, men for sikkerhetsskyld ring.

Klem fra en som nå har to barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har hatt 4 spontanaborter.

Hadde det som deg en gang, da var det rester igjen. De kom ut av seg selv men legen på sykehuset skjekket meg opp med ultralyd. Et par ganger den neste uka.

Ring avd. på sykehuset og hør hva de mener.

Det kan være helt ufarlig, men for sikkerhetsskyld ring.

Klem fra en som nå har to barn.

Takk for svar.

Jeg orket ikke mer smerter og ringte sykehuset. Der ble jeg undersøkt og det viste seg at jeg hadde fått en infeksjon. Går nå på antibiotika og håper på rask bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg orket ikke mer smerter og ringte sykehuset. Der ble jeg undersøkt og det viste seg at jeg hadde fått en infeksjon. Går nå på antibiotika og håper på rask bedring.

Håper det går bra med deg.

Bra at du ringte sykhuset.

Klem Tittin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Jeg synes du skal kontakte sykehuset, iblant kan det være rester som ikke kom ut ved utskrapningen, iblant kan det være kommet infeksjon i livmoren. Best å bli sjekket (ultralyd og evt blodprøve)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...