Gå til innhold

Smerter etter utskrapning


Gjest Trinity

Anbefalte innlegg

Onsdag på ultralyden ble det oppdaget at jeg hadde en begynnende spontanabort samt at fosteret ikke hadde hjertelyd. En utskrapning ble foretatt senere på dagen. Jeg blødde mye og hadde en del smerter resten av dagen og natt til torsdag. Torsdag var jeg fysisk i helt fin form, blødde bare littt brunt. Det samme gjaldt for fredag, men ut på ettermiddagen fredag begynte jeg å få smerter igjen. Hele natt til lørdag hadde jeg smerter. Lørdag morgen blødde jeg mye friskt blod igjen. Jeg holdt sengen hele lørdag, men våknet opp i dag fremdeles med smerter og blødninger. Er dette vanlig etter en utskrapning eller burde jeg ta kontakt med sykehuset? Jeg har ikke hatt feber og smertene er ikke sterkere enn de jeg normalt har når jeg menstruerer, bare annerledes. Jeg er bekymret for komplikasjoner, men får "hetta" når jeg tenker på å dra til sykehuset igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Trinity!

Jeg hadde selv en utskrapning da jeg måtte avbryte mitt svangerskap etter 18 uker. I informasjonen jeg fikk med meg fra sykehuset (standardskriv), sto det at man burde kontakte lege ved smerter, økt blødning (sterkere enn mens) og feber.

Du har jo ikke feber, men jeg synes du skulle kontakte sykehuset for sikkerhets skyld. Hvis de mener at det ikke er grunn til bekymring, blir du jo beroliget, men hvis det (mot formodning) skulle være noe galt, er det best at det blir oppdaget så raskt som mulig. På den måten kan du unngå unødvendige komplikasjoner senere.

Håper virkelig at alt er bra, og at du slipper å måtte dra tilbake til sykehuset nå. Skjønner godt at det er det siste du ønsker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åsa Prebensen, Jordmor

Att ha mensliknanade smärtor efter en skrapning, är inte ovanligt. Det är också vanligt att blöda lite efteråt. Om du tycker att smärtorna blir starkare, eller att de inte försvinner, tycker jag nog att du skall ringa din doktor för en bedömning(vurdering). Lycka till!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinity!

Jeg hadde selv en utskrapning da jeg måtte avbryte mitt svangerskap etter 18 uker. I informasjonen jeg fikk med meg fra sykehuset (standardskriv), sto det at man burde kontakte lege ved smerter, økt blødning (sterkere enn mens) og feber.

Du har jo ikke feber, men jeg synes du skulle kontakte sykehuset for sikkerhets skyld. Hvis de mener at det ikke er grunn til bekymring, blir du jo beroliget, men hvis det (mot formodning) skulle være noe galt, er det best at det blir oppdaget så raskt som mulig. På den måten kan du unngå unødvendige komplikasjoner senere.

Håper virkelig at alt er bra, og at du slipper å måtte dra tilbake til sykehuset nå. Skjønner godt at det er det siste du ønsker. Lykke til!

Takk for svar.

Jeg orket ikke mer smerter og ringte sykehuset. Der ble jeg undersøkt og det viste seg at jeg hadde fått en infeksjon. Går nå på antibiotika og håper på rask bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...