Gå til innhold

Svettekjertel i armhulen.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er en jente på 33 år som i går oppdaget/merket en øm kul ved/i armhulen. Den er veldig vond(som en kjempekvise/byll) og jeg kan se at en er rødlig.

Regner med at et er en betent svettekjertel, eller hva tror du doktor?

Jeg er gravid i uke 29 og av og til svetter jeg en del. Kan den komme av graviditeten?(hormoner....)

Tror du den går bort av seg selv? Er redd for å måtte skjære opp å evt.tømme ut puss.

Kanskje et dumt spørsmål, men barnet i magen tar vel ikke noe skade av denn kjempe byllen eller hva det er?

Takknemlig for svar.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12872-svettekjertel-i-armhulen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Knut-Erik Ånensen, Allmennlege

Til zita

Det høres ut til å være en betent kjertel, høyst trolig hårsekk, mindre trolig svettekjertel. Resultatet er en kvise eller vond "byll" under huden. Ofte vil tømming gi god effekt, og kan suppleres med Penicillin i noen tilfeller. Pga graviditeten kan du lettere få slike "byller", primært av hormonelle årsaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...