Gå til innhold

Allergisk reaksjon

Anbefalte innlegg

Har plutselig blitt tett i nesa, ikke forkjølelse. Er blitt plaget med det i et par uker. Fredag/lørdag ble det helt tett. Tenkte over hvorfor; i det ene huset var det vedfyring - i det andre var nytt juletre. Har ikke noe av det selv. Bruker Nasonex, nesespray. Det ble ikke nok. Måtte ta Zyrtec allergitabl. Da ble jeg bedre. Har også vært tung i hodet, og blødd neseblod tre dager på rad. Tror jeg fortsetter med Zyrtec, om så jeg ikke liker a å ta mer piller. ( Tar nok som jeg MÅ ta.)Har kronisk bihulebetennelse, tatt CT uten funn, men har ikke pannehuler. Hvorfor får jeg en slik reaksjon nå ? Har det noe med vedfyring/ juletrær overalt, både inne/ute ? Jeg blir så sliten av det, pluss at jeg nå blir trett av Zyrtec. Føler at jeg har allergi året rundt. Luerer på om jeg må ta ny allergitest. Kan jeg få utslag på flere tester nå, d.v.s. at jeg kan ha utviklet nye allergier ? ( Har bjørk - or - hassel. )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12874-allergisk-reaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære jostedalsrypa

Det mest sannsynlige er at du med dine allergiske og overfølsomme slimhinner har fått en overfølsomhetsreaksjon som både kan komme på sterke lukter og på den tørre luften det ofte blir med vedfyring. Rundt jul omgir vi oss med ekstra mange lukter som kan være plagsomme for overfølsomme personer.

Hvis du blir trøtt og tung i hodet av Zyrtec vil jeg råde deg til å prøve et annet antihistamin, f.eks. Clarityn eller Telfast eller Kestine. Kanskje du tåler dem bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/12874-allergisk-reaksjon/#findComment-63319
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...